Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéfové automobilových koncernů si utahují opasky

Roman Beránek
Diskuze (7)
Plat šéfa německého automobilového koncernu Daimler Dietera Zetscheho se loni snížil na 8,2 milionu eur (cca 222 milionů Kč) z 8,7 milionu eur v roce 2011. Zřejmě v důsledku loňského poklesu provozního zisku společnosti.

Daimler minulý týden prodloužil Zetscheho kontrakt o další tři roky. Staronový šéf stojí v čele podniku již od roku 2006 a prodloužení kontraktu do konce roku 2016 z něj dělá jednoho z nejdéle sloužících generálních ředitelů Daimleru.

Cílem Zetscheho je snížit náskok v prodeji, které mají luxusních značky Audi a BMW. Před svým opětovným jmenováním slíbil, že Mercedes se vrátí do roku 2020 na pozici největšího prodejce luxusních aut. V posledních letech firma přišla s množstvím nových modelů, které jí mají pomoci tento cíl dosáhnout.

S nižší mzdou za loňský rok se musel spokojit i šéf Volkswagenu Martin Winterkorn. Volkswagen naopak loni dosáhl rekordních zisků a Winterkornova mzda se podle původních pravidel měla vyšplhat až na rekordních 20 milionů eur. Dozorčí rada VW však minulý týden pravidla kvůli silné kritice změnila, takže Winterkornův plat klesl na 14,5 milionu eur ze 17,5 milionu v roce 2011. Pro omezení svého platu se již dříve vyslovil i sám šéf Wolkswagenu.

Roman Beránek
Diskuze (7)
Avatar - sargis
27. 2. 2013 10:08
Re: Utahování opasků
:yes:
27. 2. 2013 09:18
Re: Utahování opasků
V tomhle případě už ti je nějaký životopis k ničemu ;-)
Avatar - autista
26. 2. 2013 20:13
Re: Utahování opasků
vždyť mají méně než fotbalisti, a jen k honzanun: osobně bych Mercedes za 50.000 EUR za rok vedl, v životopise by se to náramně vyjímalo, tam se plat neuvádí :-) >:D >:D
Avatar - PlumJelinek
26. 2. 2013 19:02
Re: Utahování opasků
Tak tak :yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
26. 2. 2013 15:01
Re: Utahování opasků
Myslím, že kolega se nechal unést senzačně bulvárním nadpisem bleskoidního auto.cz. "Mírné" snížení platu opravdu nelze nazývat utahováním opasků a vsadím se, že to tak nikdo nemyslel jen auto.cz si to pojalo po svém. Jinak je samozřejmě ohodnocení top manažerů v pořádku.