Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEMA Show 2018: Prohlédněte si to nejzajímavější ze slavné tuningové show

David Bureš
Diskuze (0)
Muscle cary, pick-upy, supersporty i historická auta, to všechno uvidíte na výstavě SEMA. Samozřejmě však v upravené podobě!

Výstava SEMA Show je mezi automobilovými fanoušky a fanoušky tuning obzvlášť pojem. Akce Specialty Equipment Market Association konaná v americkém Las Vegas každoročně představí to nejzajímavější, co je ve světě upravených vozů k vidění. Vystavují tam přitom nejen samotní tuningoví výrobci, ale i samy automobilky.

Konkrétně Kia připomíná příchod nového velkého SUV Telluride hned čtyřmi koncepty na jeho bázi, které různým způsobem zdůrazňují jeho terénní styl. Ve všech případech jsou však poháněny vidlicovým šestiválcem. Korejská značka se ale chlubí i upravenými vozy v tuningovém stylu DUB, znamenající primárně velká kola. Konkrétně Stinger GT se dočkal 22palcových kovaných kol, luxusní sedan K900 má dokonce čtyřiadvacítky.

Nissan upraveným kupé Project Clubsport 23 zase připomíná existenci svého sporťáku 370Z. Koncept přizpůsobený jízdě na okruhu se ale proti sériovému autu výrazně proměnil, Nissan Project Clubsport 23 je totiž místo originálního atmosférického šestiválcem o objemu 3,7 litru poháněn třílitrovým vidlicovým šestiválcem s dvěma turbodmychadly o výkonu 294 kW. Nadále však spolupracuje s šestistupňovým manuálem, byť si taková kombinace vyžádala novou spojku a setrvačník. Není to však jediná změna této okruhové speciality, nový je také výfuk nebo zavěšení, vnitřek je pak odlehčen s ohledem na zacílení vozu.

Aktivní je na letošní výstavě SEMA také Toyota. Její obří pick-up Tundra Pie Pro nadchne všechny milovníky pizzy, na její korbě jsou totiž umístěni roboti, kteří automaticky umějí připravit tuto italskou pochutin, a to během šesti až sedmi minut. A kdyby toho bylo málo, tenhle koncept vytvořený ve spolupráci s řetězcem Pizza Hut je navíc poháněn vodíkovým ústrojím z Miraie.

Ford zase logicky vsadil na nového Rangera, jehož terénní schopnosti zdůrazňuje hned sedm různých konceptů. Pro milovníky muscle carů je tu zase hned pětice upravených Fordů Mustang. V tomto případě ale automobilka ukazuje schopnosti externích firem, TJIN Edition, CGS Motorsports, CJ Pony Parts, Galpin Auto Sports, a Bojix Design.

To Honda stvořila cosi originálnějšího. Honda Rugged Open Air Vehicle Concept je otevřeným offroadem, který kombinuje upravenou techniku z pick-upu Ridgeline s karoserií inspirovanou čtyřkolkou Pioneer 1000.

Na výstavě SEMA Show 2018 vystavuje také Mopar, divize koncernu FCA zaměřená na aftermarket. Hvězdou jeho prezentace je Hellephant, neboli nový motorový kit, který z osmiválce HEMI vydoluje 735 kW a závratných 1.288 N.m. Mopar tento kompresorem přeplňovaný agregát s hliníkovým blokem přitom prezentuje v útrobách upraveného Dodge Charger z roku 1968. V něm je jednotka kombinována s šestistupňovým manuálem z Dodge Challenger SRT Hellcat.

Dílo firmy Icon z Los Angeles pak ukazuje aktuální trend v tuningových úpravách, v nichž stále častěji hraje roli zástavba elektrického ústrojí. A to je případ přepracovaného Mercury Coupe z roku 1949. Zvenku vypadá možná poněkud omšele, uvnitř ale najdeme to nejmodernější ústrojí – dva elektromotory o výkonu 294 kW a točivém momentu 637 N.m, která čerpají svoji energii z baterií o kapacitě 85 kWh od Tesly. Icon se ale techniku rozhodl pečlivě ukrýt, nabíječka je tak ukryta pod víčkem nádrže, zatímco pod kapotou najdeme hliníkovou konstrukci evokující původní vidlicový osmiválec, která nese část baterií a další potřebné komponenty pohonného ústrojí.

Na elektrickou sílu vsadil také Chevrolet. Závodní koncept eCOPO Camaro vzdává hold někdejšímu COPO Camaru z roku 1969 přizpůsobenému závodům ve sprintu. Novinka je takto také upravena, jen místo silného osmiválce v útrobách ji pohání dvojice elektromotorů přesahujících 515 kW a 813 N.m. Díky tomu má vůz vyvíjený ve spolupráci se závodním týmem Hancock and Lane Racing zvládnout sprint na čtvrt míle za méně než devět sekund.

Naopak MagnaFlow ukazuje něco tradičnějšího, i když jak se to vezme... Ve spolupráci s výrobcem replik Superformance totiž postavila dílo nazvané Future Forty (Budoucí čtyřicítka), což není nic jiného než replika originálního Fordu GT40 poháněná motorem z moderního Fordu GT, tedy 3,5litrovým šestiválcem EcoBoost, dopovaným dvěma turbodmychadly Honeywell Garrett.

To a mnohem více je patrné na výstavě SEMA Show, konající se od 30. října do 2. listopadu v kongresovém centru v Las Vegas. A kdybyste na tuto akci namířeno neměli, podívejte se na vystavovaná díla v rozsáhlé galerii.

David Bureš
Diskuze (0)