Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Setkání tří generací BMW M3. Která má podle vás nejhezčí zvuk?

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 14. 3. 2022 • 18:08
21
9
Zobrazit náhledy (21)
BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3 BMW M3

Současná generace BMW M3 sbírá pochvaly zejména za skvělé jízdní vlastnosti. My se však tentokrát trochu netradičním způsobem zaměříme na zvuk. 

Možná si pamatujete, že jsme na konci loňského roku byli u instalace několika položek z katalogu M Performance na jedno modré BMW M3 Competition M xDrive.

Nejvýraznější investici přitom představoval M Performance tlumič výfuku z titanu. Je plně homologovaný a oproti standardnímu řešení uspoří zhruba osm kilogramů. Titanová je rovněž čtveřice koncovek s keramickým povrchem v matně černém provedení, společně s karbonovým difuzorem hlavní poznávací znamení upravené „em-trojky“. Koncovky totiž nejsou po stranách nárazníku, ale místo našly uprostřed.

Video se připravuje ...

Kdo by však od nového tlumiče očekával výrazně zajímavější zvukový projev výfuku, byl by asi zklamán, současná doba takovým radostem nepřeje. „Nařízení EU jsou nekompromisní, ať už jde o výfuk standardní nebo z originálního příslušenství,“ vysvětloval David Haidinger z českého zastoupení značky BMW. „U upravených výfuků jde spíše o tonalitu a hloubku zvuku a v neposlední řadě o hmotnost,“ dodal.

Rozdíl mezi sériovým a M Performance výfukem tak není příliš velký. Ten příplatkový si možná častěji „zabublá“, ale o zásadní rozdíl opravdu nejde. Zvuk je tedy stále docela hezký, takový temný a zlověstný, ale současně výrazně utlumený. 

Instalace nového tlumiče nás každopádně inspirovala k natočení srovnání zvuku moderního BMW M3 s některými předchůdci. Ve spolupráci s CossieMedia jsme vedle už známého modrého sedanu s novým tlumičem postavili M3 generace E46 (vyráběná mezi roky 2000 až 2006) v ceněném provedení CSL a také F80, tedy M3 z let 2014 až 2019.

Máme tu tak ke srovnání tří M3 s řadovými šestiválci. Mezi ně by patřila ještě E36, první M3 E30 měla čtyřválec, E90 osmiválec.

Asi nemá význam se o charakteru zvuků porovnávaných aut rozepisovat, nejlepší bude, když si pustíte video a poslechnete si „soundtrack“ sami. Kam nás současné evropské regulace dostaly, je však z tohoto srovnání zřejmé.

Za zapůjčení M3 F80 a E46 děkujeme autopůjčovně „Legendy u vás“.

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata
Avatar - iudex
15. 3. 2022 13:42
Re: Někdo jistě může zvuk preferovat...
Chýbala tam Tvoja M3 E90, predsalen tá ako osemvalec vynikala a zvukovo bola odlišná: https://www.youtube.com/watch?…
Z tej trojice je jasne nová G20 najhoršia, tam sa mi viac páči dokonca aj F30, ale inak samozrejme top je E46. Aj keď ako píšeš nie som si istý, či ten výfuk je sériový.
A súhlas s dizajnom M Performance výfuku, to je nevkus, ak by aj mal o hodne lepší zvuk ako séria (čo nemá), tak cez ten dizajn nejde vlak. :no:
15. 3. 2022 08:11
Re: V běžném provozu téměř
Tak ty budes z nejakeho lepsiho chovu ;)
Avatar - MS-sport
15. 3. 2022 07:27
V běžném provozu téměř
dokonalé! To auto člověka prostě baví. Z eMek jsem měl E36 a později pak ještě Z4M roadster a M5 V10....každé BMW fakt fungovalo. Jediný mínus je prostě drahej servis. Nejraději však vzpomínám na svoje v řadě druhé BMW 325i, které jsem nechal upravit v Saarbrückenu u Hartge. :-! Úplně první BMW se kterým jsem se v životě setkal bylo BMW 2002 mého dědy, bylo červené :-! :yes:
15. 3. 2022 06:37
Re: Někdo jistě může zvuk preferovat...
Pokud bych řešil zvuk, tak poslední M3 má o někdo málo čistější zvuk než předchozí F model, tam byla osmiválcová imitace a mě vadila. E46 je čistota se sáním a vším co k tomu patří, jen mi přijde, že ten výfuk CSL je laděný a zbytečně.

Jinak ten mnohakomínový otřes od M Performance vypadá strašidelně!
15. 3. 2022 06:09
Re: Někdo jistě může zvuk preferovat...
Tak ona nová M3 je přibližně stejně velká, těžká a výkonná jako M5 E60. Aktuální M2 je daleko blíže původnímu ideálu.