Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Setra dodala již 2500 autobusů ComfortClass 500

Výrobce k dálkovému typu S 519 HD zvolil velmi dlouhý stálý převod 3,583. Agregát OM 471 jej zvládal s velkou rezervou.
Setra
Setra
Dvanáctimetrový Typ S 515 MD se velmi dobře řídil i díky pěkně pracující šestistupňové přímo řazené převodovce
24 Fotogalerie
Diskuze (0)
Setra S 516 MD se stala jubilejním vozidlem v rámci modelové řady ComfortClass 500.

Premiéra zájezdových autobusů Setra ComfortClass 500 se odehrála v roce 2012 a v následujícím roce tato modelové řada získala titul Coach of the Year 2014.

Model s označením S 516 MD pak rozšířil nabídku modelové řady spolu s dalšími třemi novými verzemi v létě roku 2014 a letos se právě zástupce tohoto provedení stal vozidlem s pořadovým číslem 2500 v rámci řady ComfortClass 500.

Majitelem jubilejního vozidla se stala rakouská společnost Kowatsch Nfg. GmbH, jež je součástí konsorcia dopravců známých pod označením Dr. Richard. Setra S 516 MD se středně vysokou podlahou je prvním vozidlem dané koncepce ve službách tohoto dopravce.

Rakouský dopravce z Villachu nabízí zájezdové programy po mnoha památkách v celém Rakousku, dále pak transfery, výlety a dopravu na nejrůznější společenské a sportovní události. Mimo to korutanský dopravce provozuje několik linek veřejné dopravy v oblasti Villachu.

Setra S 516 MD je dvounápravový autobus se středně vysokou podlahou, jehož celková délka je 13.115 mm při rozvoru náprav 6910 mm. Autobus široký 2550 mm a vysoký 3560 mm ve standardní konfiguraci nabízí cestujícím 55 míst k sezení.

K pohonu slouží přeplňovaný vznětový šestiválec OM 936 v provedení Euro VI, poskytující z objemu 7,7 litru nejvyšší výkon 260 kW a točivý moment 1400 N.m. Alternativou je 10,7-litrový šestiválec OM 470 Euro VI s výkony 265 kW nebo 290 kW a točivým momentem 1700 N.m, resp. 1900 N.m.

Jubilejní Setra S 516 MD dodána rakouskému dopravci je vybavena bi-xenonovými světlomety, palubní toaletou, panoramatickou kamerou a video systémem, což jsou prvky, které byly donedávna vyčleněny pouze luxusním zájezdovým autokarům.

Na bezpečnost jízdy dohlíží systémy jako asistent jízdy v jízdních pruzích (SPA) a adaptivní radarový tempomat (ART) s nadstavbou pro nouzové brzdění (ABA 3). Aktivní brzdový asistent poslední generace dokáže automaticky iniciovat brzdění i v případě zaznamenání pevné překážky.

Začít diskuzi