Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Setra ComfortClass 500 v nových provedeních

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Ulmská značka Setra rozšiřuje svou modelovou řadu ComfortClass 500 o čtveřici nových verzí.

Premiéra luxusních zájezdových autobusů Setra ComfortClass 500 se odehrála v roce 2012 a v následujícím roce tato modelové řada získala titul Coach of the Year 2014. Letos Setra přistupuje k rozšíření nabídky o čtyři nová provedení, které přinášejí mimo jiné i nejkratší a nejdelší verzi.

Při představování čtveřice novinek Setra začíná u modelu S 511 HD, jehož označení naznačuje, že se jedná o již zmiňovanou nejkratší variantu řady ComfortClass 500. Celková délka tohoto autobusu je 10,5 m. Tento nástupce modelu S 411 HD z řady TopClass 400 má i přes své kompaktní rozměry nabídnout cestujícím špičkový cestovní komfort. K dispozici bude s automatizovanou manuální převodovkou, zadními dveřmi před zadní nápravou a možností integrovat do zadní části interiéru exkluzivní salonek.

Díky svým rozměrům má být Setra S 511 HD ideálním autokarem pro menší turistické skupiny, mířící na výlety napříč horskými průsmyky nebo do historických center měst, v nichž vynikne obratnost nového člena rodiny ComfortClass 500.

Pravým opakem Setry S 511 HD je model S 519 HD, který posouvá celkovou délku z necelých čtrnácti metrů současného vrcholu S 517 HD na rovných 15 metrů. Největší model řady ComfortClass 500 s třínápravovým podvozkem nabídne ve svých útrobách prostor pro 71 sedících cestujících a je podle výrobce ideálním vozidlem pro dálkové turistické jízdy.

Do středu nabídky modelové řady ComfortClass 500 míří autobusy S 515 MD a S 516 MD, které mají kombinovat nízké provozní náklady s vysokým standardem komfortu pro cestující. Tyto dvounápravové autobusy s celkovou délkou 12,3 m resp. 13,1 m mají být vhodné pro linkový provoz a zároveň i pro využití na delších turistických trasách.

Oba tyto modely jsou standardně poháněny přeplňovanými vznětovými šestiválci OM 936 o objemu 7,7 litru s výkonem 260 kW (354 k). Bezpečnost na palubě pak zvyšuje ESP, adaptivní tempomat nebo systém sledování jízdního pruhu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)