Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Severoamerické auto roku vyhrála Honda a Volvo

Michal Fokt
Diskuze (45)
Prestižní novinářské ankety NACOTY a NATOTY letos ovládla auta z Japonska a Evropy, vítězství si připisuje Honda Civic a Volvo XC90.

Na detroitském autosalonu se tradičně vyhlašují nejlepší automobilové novinky pro nadcházející rok. Anketa North American Car of the Year má dvě kategorie - osobní vozy a trucky, kam jsou kromě pick-upů nominována také SUV. Letošní tříčlenné automobilové finále tvořily vozy Chevrolet Malibu, Honda Civic a Mazda MX-5, "ti druzí" se sešli ve složení Honda Pilot, Nissan Titan a Volvo XC90.

Odborná porota, tvořená více než šedesáti členy, volila následovně - vítězem kategorie Car of the Year se stala Honda Civic Sedan s počtem 203 bodů, následovaná s lehkým odstupem Chevroletem Malibu se 181 body a Mazda MX-5 skončila třetí se 146 body, rozložení sil tak bylo vcelku rovnoměrné. Co se kategorie Truck/Utility of the Year týče, tam byli Japonci spíše do počtu. Volvo XC90 finále zcela ovládlo, když získalo 310 bodů, zatímco Honda Pilot s Nissanem Titan pouze paběrkovali se 111, respektive 109 body.

Vůz značky Honda vyhrál severoamerickou anketu počtvrté a z toho dvakrát díky modelu Civic, Volvo zatím drží ocenění dvě a pokaždé to bylo díky XC90.

Michal Fokt
Diskuze (45)
17. 1. 2016 12:02
Re: Bychari, nebychari...
Jeste mu zkus vysvetlit, ze je fajn mit cinany financovane Volvo s vlastnimi motory, nez Mercedes s motorem nakoupenym ve sleve v Intermarché.
17. 1. 2016 12:01
Re: Bychari, nebychari...
Otazka, kterou ve Volvu resili patrne byla: "Jakemu mnozstvi zakazniku XC90 bude vadit absence R5/V6/V8...? A kolik z nich se podari presvedcit, ze R4Turbo/hybrid je dostatecna motorizace? O kolik penez tedy prijdeme, pokud ten motorovy vrchol nenabidneme vs kolik musime vrazit penez do vyvoje a vyroby techto vrcholu?" Vysledek je na trhu, osobne si myslim, ze klientele Volva je absence "premiovych vrcholu" motorizace ukradena.
Ten podvozek je mnohem vetsi problem, nez motor.
Avatar - white label
17. 1. 2016 00:23
Re: Bychari, nebychari...
Avatar - white label
17. 1. 2016 00:19
Re: Bychari, nebychari...
Tak "úplně fuk" to není, tím spíš u (prémiového) dieselu. Utlumit výborně! R4D dnes umí i u D3, ale víceválcovou (dieselovou) motorizaci to přesto zcela nahradit rozhodně nedokáže. A určitě to není jen otázka maximálního/papírového výkonu.
Funguje to a někomu to klidně stačí, ovšem nestačí to jako vrcholná prémiové motorizace modelu v dané třídě. V tomto ohledu je to poměrně zásadní handicap.
Nemenším problém je (na danou třídu) poměrně prkenný podvozek, logicky zejména v kombinaci s větším koly, které jsou obecně (stále) trendy.
Avatar - Individualita
16. 1. 2016 21:04
Re: Bychaři útočí...
Já spíš čekám, že nový Civic bude v Evropě ten Accord suplovat. Snad se pletu.