Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Severoamerický Michelin má problém, do pneuservisů musí 1,3 milionu aut

Severoamerický Michelin má problém, do pneuservisů musí 1,3 milionu aut

Severoamerický Michelin má problém, do pneuservisů musí 1,3 milionu aut Zdroj: acz

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Velké svolávací akce se netýkají pouze automobilek, ale i výrobců pneumatik. Problémy momentálně sužují severoamerickou pobočku francouzského Michelinu.

Trable jsou s obutím řady LTX M / S pro lehké náklaďáky, velké dodávky a pikapy a používají je i některá menší auta pro zábavu. Třeba Ford je montoval na slavnou sérii E. Jejich vzorek se opotřebovává velmi rychle, může dojít i k oddělení samotného běhounu, případně samovolnému úniku vzduchu. Vada je evidentně konstrukčního rázu, co ale může způsobit, je celkem jasné. Pneumatiky rozměru LT 225/75 R16 115/112R LRE se dostaly na některé modely už do showroomů a prodávaly se i jako nové náhradní.

Jedná se o obutí, které nese na bocích kódy B3JH AKEX a bylo vyrobeno mezi lednem 2010 a červnem 2012, takže je doplňují čísla v rozmezí od 0210 do 2512. Michelin přiznává, že u malého počtu k výše uvedeným problémům skutečně došlo, k velkému poškození zhruba ve dvaceti případech. Ty zároveň skončily žalobou o náhradu škody. Problémy hlásily celkem asi dvě stovky klientů, které gumy reklamovaly. O haváriích a případných vážných a smrtelných zraněních se však oficiálně výrobce nezmiňuje. Evropané si můžou oddychnout, tyhle pláště poměrně nestandardních rozměrů totiž vznikly v kanadské továrně v Novém Skotsku (Nova Scotia) a obří svolávačka se tak týká pouze

Severní Ameriky. Vzhledem k oblibě těchto druhů vozidel jich ale do servisů bude muset zamířit na 1,3 milionu.

Výrobce pochopitelně doporučuje vyměnit pneumatiky co nejdříve u autorizovaného prodejce Michelinu. Dopisy začne rozesílat v lednu příštího roku. Výměna je logicky zdarma, za nové pláště tak postižení majitelé nezaplatí ani cent.

Vstoupit do diskuze (3)