Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šílená přestavba Trabantu z Polska: Dostal motor z Audi TT a jede více než 250 km/h!

Stanislav Kolman
Diskuze (9)
Východoněmecká legenda je často předmětem renovací a nejrůznějších úprav. Jeden z nejkurióznějších kousků vlastní nadšenec z Polska.

Video se připravuje ...

Majitelem hnědého Trabantu 601S je polský fanoušek značky Arek Winiarski. Že vůz prošel úpravou je patrné již na první pohled. Rozšířenou karoserií to ale teprve začíná.

Nejhlavnější změna se totiž udála pod kapotou. Polák původní pohonnou jednotku s výkonem 26 koní nahradil 1,8litrovým agregátem z Audi TT. Obměnou ale prošla i řada dalších dílů. Zcela vyměněné je odpružení, jenž si vlastník při přestavbě vypůjčil od Hondy. Jiné jsou také brzdy, kola a samozřejmě pneumatiky.

První Trabant, který Winiarski vlastnil, nechal vyladit na maximální rychlost okolo 150 km/h. Jak ve videu sám říká, tento údaj už pro něj není tak důležitý a proto jej u hnědého nástupce nikdy přesně neměřil. Odhaduje ale, že motor ve spolupráci se šestistupňovým manuálem zvládne z vozu vymáčknout více než 250 km/h.

Stanislav Kolman
Diskuze (9)

Doporučujeme

Avatar - KubikCv
11. 6. 2017 21:03
Re: Vokurky z ACZ
bohužel je to tak...myslel jsem si,že je to podobné jako v Německu,ale kamarád z Polska mě vyvedl z omylu :-)
9. 6. 2017 09:31
Re: Vokurky z ACZ
no nevím, každopádně tam musí na STK šustit každý rok.
Avatar - KubikCv
8. 6. 2017 23:02
Vokurky z ACZ
Vokurky z ACZ mají asi okurkovou sezónu....tohle auto už je celkem dost starej počin...a ještě zfušovaný polákem :-) Ještě o mnoho let dříve fungovalo toto [odkaz] ... ale hlavně..vše legálně a oštemplováno TÜV....v Polsku to funguje stejně jako kdysi u nás...člověk přijede s podobnou úpravou na STK...zašustí zlotýma a technik je rázem slepý
Avatar - KubikCv
8. 6. 2017 22:58
Re: totální
parádní dizajne.... video ode mě přímo z IAA 2009 [odkaz]
Auto bylo postavený na podvozku tehdejšího Pola...idea byla taková...zachovat jednoduchost Trabantu...jednoduchej elektromotor...možnost jednoduché výměny akumulátoru pod vozem....ale přišel moc brzo...nebyla příznivá doba pro elektromobily. Konstruktéři nesehnali dostatek investorů. I když co jsem se tehdy bavil s člověkem který se na stavbě prototypu podílel....byl plný optimismu....bohužel
Avatar - Googlit
8. 6. 2017 22:20
Mno
Na to jak nemám rád poláky a na to jak nemám rád trabanty tak tohle je sakra povedené. Jak zvenku tak zevnitř tak technicky. Líbí se mi úpravy karosérie, líbí se mi barva a kupodivu se mi líbí i zpracování interiéru.