Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Singer Sotto commission
Singer Sotto commission
Singer Sotto commission
Singer Sotto commission
10 Fotogalerie

Singer postavil už 300. restomod Porsche 911. Podívejte se, jak vypadá

Lukáš Volšický

Kalifornský úpravce starších Porsche 911 vyrobil už 300 restomodů. Jubilejní třístý kus spojuje výkonnou techniku s elegantním stylingem.

Singer je moderní legendou. Už patnáct let vyrábí ty nejúžasnější klasické „devětsetjedenáctky“ s moderní technikou a nezaměnitelným ikonickým designem nejoblíbenějších sporťáků ze Stuttgartu. Kalifornský úpravce začal v automobilovém světě působit už v roce 2009, dodnes je modlou všech pravověrných benzinových nadšenců a za celou svou historii vyrobil už 300 kusů novodobých ikon. A takto vypadá jubilejní třístý kus.

Nejnovější dokončený Singer sice vypadá jako klasické Porsche 911 z přelomu šedesátých a sedmdesátých let, ale ve skutečnosti zakládá na výrazně modernějším modelu. Technickým základem nejnovější přestavby je Porsche 911 Targa generace 964 z roku 1990, jež technici Singeru přepracovali do legendárního retro stylingu jako všechny své předcházející kreace.

Pod unikátním modrým odstínem laku Resistance Blue je moderní karbonová karoserie, a když se pořádně podíváte, všimnete si i elegantního pruhu s nápisem „Porsche“. Odnímatelný střešní panel karoserie targa je tmavě modrý a celek dokonale doplňuje oranžový interiér s koberci v barvě exteriérového laku. A oranžový je dokonce i otáčkoměr.

Video placeholder
ACS intro - Porsche • Zdroj: Porsche Vehicle Design

Hlavní technickou novinkou je tradiční vzduchem chlazený atmosférický čtyřlitrový plochý šestiválec vlastní konstrukce Singeru o 390 koních a s chutí vytáčet se k až 9000 otáčkám za minutu. Singer jej vybavil i lehoučkým titanovým výfukem pro purističtější zvukový projev. Sám novopečený majitel se pak rozhodl pro pětistupňovou manuální převodovku, přičemž Singer nabízí i šestikvalt. Významným, avšak málo viditelným detailem jsou i karbon-keramické brzy v ikonických kolech Fuchs.

Singer už v roce 2022 pozastavil příjem objednávek na modely z řady Classic Study, jako je tato 911 Targa, protože by se stále zvětšujícím se počtem hotových kusů chtěl dodržet původní plán. Šéf společnosti Rob Dickinson se vyjádřil, že z dílny vyjede maximálně 450 kusů. Úpravce v současnosti nabízí i řadu Turbo Study inspirovanou přeplňovanými „devětsetjedenáctkami“ ze sedmdesátých let.