Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto loni pětinásobně zvýšila prodej Superbů v Indii

Škoda Auto loni pětinásobně zvýšila prodej Superbů v Indii

Škoda Auto loni pětinásobně zvýšila prodej Superbů v Indii Zdroj: acz

redakce AUTO.CZ
Škoda Auto loni zaznamenala v Indii zvýšený zájem o vozy Superb. Od ledna do listopadu jich tam prodala 2300, což bylo proti roku 2008 pětinásobně víc.

Podle mluvčího Jaroslava Černého je důvodem rostoucí poptávka po luxusnějších vozech. Celkový počet škodovek prodaných v Indii se loni od ledna do listopadu snížil o 2000 na 13.000, řekl dnes Černý ČTK. Čísla za celý loňský rok ještě neměl k dispozici, ve druhé polovině roku ale zájem o škodovky výrazně vzrostl.

Zvýšení prodeje v Indii si automobilka slibuje od uvedení modelu Yeti na tamní trh. V národní premiéře ho v úterý představí na mezinárodním autosalonu v Dillí. Vystavovat tam bude také modelovou řadu Octavia, kterou v Indii nabízí pod značkou Laura, dále vozy Fabie a Superb.

Produkce indických závodů Škoda Auto India Private Limited (SAIPL) a VW India bude na autosalonu zastoupena kromě jiného modely Fabia Elegance, Octavia/Laura ve výbavě Laurin & Klement a Superb v provedení s motorem 3,6 FSI V6 a pohonem 4×4. Z evropských modelů automobilka představí Fabii Sportline i variantu Fabia GreenLine.

Podle člena představenstva Škoda Auto zodpovědného za prodej a marketing Reinharda Flegera jsou aktivity na indickém trhu nedílnou součástí budoucnosti značky Škoda. Automobilka podle něj v Indii nabídla odpovídající produkty, našla kvalifikované spolupracovníky a rozšířila prodejní síť.

Od listopadu 2001, kdy vstoupila značka Škoda na indický trh, na něm automobilka prodala přes 80.000 vozů. Z jejího montážního závodu v Aurangabadu může ročně vyjet až 30.000 vozů. Jejich prodej zajišťuje 62 dealerů.