Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto spustila výrobu Octavie na CNG

redakce AUTO.CZ
Diskuze (19)
Automobilka Škoda Auto dnes v Mladé Boleslavi zahájila výrobu modelu Škoda Octavia G-Tec s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG).

Vůz se začne prodávat na začátku června, přičemž firma počítá s tím, že letos by se mělo dostat k zákazníkům asi 500 exemplářů. "Příští rok by se mělo prodat asi 1000 vozů Octavia G-Tec, model je určen hlavně pro firemní zákazníky", oznámil šéf prodejní organizace Škoda Auto ČR Luboš Vlček. Automobilka pro zahájení výroby modelu Octavia G-Tec zprovoznila novou testovací halu, do které investovala pět milionů eur, tedy v přepočtu nějakých 135 milionů korun.

O novou Octavii s pohonem na stlačený zemní plyn už projevili zájem první firemní zákazníci, kapacita nové testovací haly je 25 vozů denně. "Vnímáme výrazný zájem od korporátní klientely a tyto zákazníky chceme uspokojovat okamžitě po náběhu," prohlásil Vlček.

Octavia, která je po Citigo druhým modelem značky Škoda na zemní plyn, ujede čistě na CNG 410 kilometrů. Při provozu na benzin umožňuje plná nádrž dojezd 920 km. Na jedno natankování obou paliv tak umí Octavia G-Tec absolvovat až 1330 kilometrů bez zastávky u čerpací stanice. Palivové nádrže na CNG jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru a ubírají mu zhruba 130 litrů. Zavazadlový prostor pojme 460 litrů u liftbacku a 480 u kombi.

Octavia G-Tec je poháněna přeplňovaným zážehovým motorem 1.4 TSI o výkonu 81 kW, který dokáže spalovat benzin i CNG. Součástí technických opatření modelu je ekologický paket Green tec se systémem start-stop a rekuperací brzdné energie. Agregát splňuje přísnou emisní normu Euro 6. Verze Octavia Combi G-Tec bude stát v základu 466.900 Kč, tedy 102.000 korun nad základním modelem.

Škoda Auto od roku 2012 prodala 1900 vozů na zemní plyn, z toho 1300 v minulém roce. To je 0,14 procenta z celkového loňského prodeje. Spotřeba stlačeného zemního plynu pro automobily se loni v Česku zvýšila meziročně o 44 procent na zhruba 22 milionů metrů krychlových. Za posledních pět let se ztrojnásobila. Nejčastějším důvodem pořízení CNG vozidel je podle Českého plynárenského svazu (ČPS) výrazné snížení nákladů na provoz. Cena CNG je zhruba poloviční oproti benzinu či naftě.

Podle ČPS se firemní CNG vozové parky rozšíří právě ve chvíli, kdy Škoda Auto uvede na trh novou Octavii s pohonem na CNG. Octavia je dlouhodobě nejprodávanějším automobilem v Česku a ve většině případů slouží právě ve firemních flotilách jako služební vozidla. Nyní je v ČR 52 čerpacích stanic pro automobily s pohonem na zemní plyn.

Mladoboleslavská Škoda Auto vytvořila v prvním čtvrtletí provozní zisk 185 milionů eur (5,08 miliardy Kč), což je meziročně nárůst o 65,2 procenta. V příštích letech chce firma dále růst a zvýšit světové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (19)
29. 5. 2014 06:49
Re: vykon
Jo, z domácího plynovodu tankovat lze a tam dneska taky platí osvobození.
Ale chtějí tam přitvrdit taky (viz mimo jiné ta prezentace, co sem hodil Choochoo), takže si moc nepomůžeš...
28. 5. 2014 21:24
Re: Priplatkova vybava:
Kharle, vždycky když si čtu tvůj přispěvek (nebo nějakéhjo podobného zoufalce s nickovou příponou "ANTIDIESEL"), tak si myslím, že už nelze více diskuzně klesnout a vždy mě pak přesvědčíš o opaku. Tvé příspěvky jsou tak na úrovni 2. třídy ZŠ. Opravdu ubohé :'-( :no: :no: :no: Ovšem automobilce Tesla tím děláš opravdu medvědí službu, takže jsi svým způsobem vlastně prospěšný ;-) >:D
Avatar - dolfi
27. 5. 2014 23:08
Raději s LPG!
;-\
27. 5. 2014 22:55
Re: model je určen hlavně pro firemní zákazníky
Dneska sem si konfiguroval Focus a Ostavii a rozdil 100 tisíc ve prospěch Fordu. Takže Octavia bez šance.
27. 5. 2014 22:23
Re: vykon
LPG hlavně do pár let skončí její ochrana před daněmi a vzhledem k jeho využití ihned nejspíš toho člověka, který si bude hrát na ministra financí napadne, zdanit to stejně jako benzín. Tudíž pápá krásný ceny, ale ty 3-4 roky, nebo kolik to je ještě osvobozené, tak se to vyplatí :-)