Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Bez starostí: S operativním leasingem od 4.499 korun měsíčně

Jan Mička
Diskuze (104)
Škoda zveřejnila podrobnosti k nabídce operativního leasingu s nulovou akontací pro soukromé osoby. Za nový vůz nezaplatíte ani 5.000 Kč měsíčně.

Nedávno jsme uvedli zprávu o připravovaném programu automobilky Škoda, který má za úkol zlepšit dostupnost nových automobilů. Zatímco dříve byl operativní leasing poskytován pouze pro nákup firemních flotil, nyní si mohou za měsíční poplatek bez akontace dovolit nový vůz také soukromníci.

Nabídka operativního leasingu soukromým osobám stojí na třech hlavních pilířích: pevných měsíčních splátkách, maximálním proběhu 40.000 kilometrů a dvouletému trvání nájmu. Klient si navíc může vybrat z tarifů Start a Komplet, přičemž v prvním případě nemusí řešit pojištění zákonné odpovědnosti a havarijní pojištění. Ve druhém pak získá všechny předepsané servisní úkony a údržbu vozu (včetně sady zimních pneumatik, kompletních služeb pneuservisu, výměny stíracích lišt, doplnění kapaliny do ostřikovačů a výměny žárovek) po dobu trvání smlouvy.

Program „Škoda Bez starostí“ se vztahuje na všechny nabízené modely kromě pomalu odcházející Fabie a vlajkové lodi Superb. Nejlevněji pořídíte Škodu Citigo s motorem 1.0 MPI (44 kW), výbavou Ambition a tarifem Start – stojí 4.499 Kč. Na opačném konci nabídky je Škoda Octavia Combi 1.6 TDI (77 kW) Fresh Ambition, za kterou s tarifem Komplet zaplatíte 9.299 Kč měsíčně. V takovém případě však už jen tankujete naftu a zbytek necháte na automobilce.

Ruku v ruce s lepší dostupností nových automobilů jde také snaha o omlazení vozového parku v České republice. Průměrné stáří vozů totiž překračuje 14 let, přičemž více než 60 % přihlášených automobilů je starší deseti. Přibližně pětina parku pak splňuje emisní normu horší než Euro 3, což je vzhledem k příchodu Euro 6 až zarážející.

Škoda Bez starostí - přehled měsíčních splátek pro všechny nabízené modely
ModelCena StartCena Komplet
Škoda Citigo 1.0 MPI (44 kW) Ambition4.499 Kč5.399 Kč
Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI (63 kW) Fresh Ambition4.999 Kč5.899 Kč
Škoda Rapid 1.2 TSI (63 kW) Fresh Ambition4.999 Kč5.899 Kč
Škoda Octavia 1.2 TSI (77 kW) Fresh Ambition6.699 Kč7.599 Kč
Škoda Octavia Combi 1.2 TSI (77 kW) Fresh Ambition7.199 Kč8.099 Kč
Škoda Octavia 1.6 TDI (77 kW) Fresh Ambition7.899 Kč8.799 Kč
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI (77 kW) Fresh Ambition8.399 Kč9.299 Kč
Škoda Yeti 1.2 TSI (77 kW) Active5.199 Kč6.099 Kč
Škoda Yeti 2.0 TDI (81 kW) Active7.899 Kč8.799 Kč

Jan Mička
Diskuze (104)
Avatar - grifith
5. 6. 2014 15:14
Re: ceník pro zaměstnance ŠA
Je to síla, před více než dvěma lety jsem financoval jeden ze svých vozů úvěrem, díky němuž jsem nepřeplatil ani korunu. Bohužel bez možnosti výběru pojistitele, který si samozřejmě trochu přihřál svou "polívčičku". I přesto to v té době byla nejvhodnější investiční strategie. Jak píšeš, ten rozdíl mezi financováním Hondy a Škody je prakticky o parník... ;-\
Avatar - Swordfish76
5. 6. 2014 15:07
Re: ceník pro zaměstnance ŠA
S tím naprosto souhlasím. Jen pro doplnění srovnání, klasický finanční leasing na tu Hondu z UniCreditem nabízí za úrok 1.7% p.a., Octavia za stejnou cenu a při stejných parametrech leasingu (akontace, délka splácení) se Škofinem za úrok 9.8% p.a. Obojí bráno dnes z leasingových kalkulaček na webu Škody a Hondy. 8-s
Avatar - Swordfish76
5. 6. 2014 15:01
Re: Myslím si, že se to vyplatí
Ta první vyšla a druhá taky a každá další vyjde podobně třeba i na 20 let.
Je to prostě jen další alternativa jak mít k dispozici auto. Všichni taky přeci neplatí hypotéku, když chtějí bydlet. Někomu se to vyplatí, někomu ne. A to se na rozdíl od auta bydlení dá považovat za investici. V tom modelu jsem nezohledňoval, že při finančním leasingu musíš mít akontaci, kterou jinak můžeš použít na něco jiného, třeba právě na nějakou investici, která vygeneruje nějaký zisk. A už vůbec neuvažuju subjektivní aspekty, jakože někdo škodovky nerad, nejvíc se kradou, má ji tu každý druhý, někdo chce mít stále nové auto a prudit tím soudedy apod. Jedna věc je na to jít z čistě ekonomického hlediska, druhá věc je, že pokaždé v tom hrají roli i další faktory a často právě tyhle převáží tu ekonomickou stránku. Za mě osobně to stejně nejspíš dopadne tak, že když si budu vybírat jestli Hondu Civic na leasing nebo Octavii na OL, tak to vyhraje ta Honda, i kdyby to ekonomicky vyšlo hůř. Prostě jsem srdcem hondař (mám už třetí Hondu) a je mi bližší 1.8 atmosferický motor než 1.2 turboi když holt za tuhle preferenci budu platit víc. To je stejný jako proč iOvce kupujou předraženej iPhone, kdž stejnou službu za menší peníze nabídne i levnější telefon. Nebo proč si někdo koupí Hondu za za 420k a ne třeba Hyundai za 350k, když obojí udělá stejnou službu.
Avatar - grifith
5. 6. 2014 14:00
Re: Myslím si, že se to vyplatí
Snažíš se krásně, ale upřímně mlátíš prázdnou slámu, najednou děláš rozvahu na deset let apod. Ta první ti nevyšla, tak to zkoušíš jinak. Já tvrdím, že produkt je nastaven tak, že pro soukromé osoby je stále mnohem lepší využití značkových finančních produktů. Srovnání s jedním tebou vybraným vozem je sice pěkné, ale to na výhodnost produktu neukazuje - nesrovnatelné motorizace, výbavy atd. Nehledě na to, že v nabdce je mnoho jiných značek.
Dále jsi správně uvedl, že pokud se z jakéhokoliv důvodu rozhodneš nepokračovat v OL, pak je to další z faktorů jeho nevýhodnosti. Zbude ti pouze hezká vzpomínka. U soukromých osob je vlastnictví po delší dobu zcela běžný jev a OL se domnívám toto není schopen změnit.
Avatar - Swordfish76
5. 6. 2014 13:28
Re: Myslím si, že se to vyplatí
A pro ty, kdo stále budou argumentovat tou zůstatkovou hodnotou. Příklad kalkulace na 10 let, kdy potřebuju mít k dispozici auto. Neuvažuju inflaci, bude stejná pro oba případy. Při klasickém leasingu Hondy Civic v ceně 420t Kč na 5 let - 105.000 akontace, 60*7100=426.000 splátky vč. pojistky, 5*7000 = 35.000 Kč servis, 4*8.000 3 sady pneu + druhé ráfky = celkem 598.000 za první auto. Zůstatková hodnota bude 180.000, tu použiju na akontaci druhého auta ve stejné ceně, takže pak už jen připočtu nižší splátky 60*5866=352.000 včetně pojistky + 5*7000 servis + 2 nové sady pneu za 16.000 = 51.000, celkem 403.000 za druhé auto, celkem tedy zaplatím za 10 let přesně 1,001,000 Kč. S OL budu platit pouze 120*7599 = 912.000Kč, takže stále ušetřím 100.000 Kč a stále jezdím max. 2 roky starý autem v záruce oproti klasicky leasovanému nyní zase 5 let starému autu po záruce. Předpokladem je, že nechci mít auto starší než 5 let. Nemůžu si pomoct, ale stále tvrdím, že se to vyplatí. Přestane se to vyplácet v okamžiku, kdy si řeknu, že už žádné auto nechci a nepotřebuju - po skončení OL nebudu mít nic, z klasického leasingu mi zůstane 180.000 Kč, tedy budu za 10 let v mínusu 80.000 Kč. Nemám data abych spočítal, jak to bude, když třeba 4. auto z OL odkoupím. a nechám si ho 4 roky.