Škoda Citigo nyní i s robotizovanou převodovkou ASG
Nová robotizovaná převodovka může být objednána pro obě motorizace, tedy jak pro tříválec 1,0 MPI o výkonu 55 kW, tak pro jeho slabší mutaci s 44 kW. V ceníku ji najdeme u všech tří stupňů výbavy, lze tedy dokoupit i pro nejnižší Active.
Vozy vybavené robotizovanou převodovkou se mohou pochlubit nižší spotřebou paliva při laboratorním měřícím cyklu, v rámci kombinovaného cyklu jde o úsporu jedné až dvou desetin litru na 100 km. Nevýhodou je až o devět desetin horší zrychlení z klidu na 100 km/h, nejvyšší rychlost i hmotnost modelů s automatickou převodovkou se neliší.
Robotizovaná převodovka ASG nabízí řidiči volbu mezi automatickým a manuálním režimem řazení. V automatickém režimu se ASG chová jako klasická samočinná převodovka. Na kulise voliče řidič najde režim „D“ (pro jízdu vpřed), „N“ (neutrál) a „R“ (pro jízdu vzad). Volba rychlostních stupňů v automatickém režimu probíhá s ohledem na
dosažení co nejnižší spotřeby paliva.
Pro Citigo Active se robotizovaná převodovka dodává výhradně v kombinaci se systémem ESP za 17.500 Kč, pro Ambition a Elegance, které mají ESP standardně, pak za 12 500 Kč. Nejlevnější Citigo s automatickým řazením tak lze pořídit za 207.400 Kč.