Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Electric dodala do Zlína 25 trolejbusů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Plzeňská společnost krátce před koncem roku 2014 oznámila dokončení dodávky trolejbusů pro město Zlín.

Škoda Electric pro zlínský dopravní podnik vyráběla celkem čtyři typy vozidel v celkové hodnotě přes 328 milionů korun. Celá dodávka byla spolufinancována z evropských fondů.

Radek Kapr, manažer prodeje Škody Electric, uvedl, že v prosinci bylo dodáno poslední pět kusů ze zakázky na pětadvacet vozidel, jejíž realizace byla zahájena již v roce 2013.

Trolejbusy pro Zlín jsou plně nízkopodlažní, snazší nástup a výstup pasažérů v zastávkách je usnadněn pomocí tzv. kneelingu, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku. Pohodlí při jízdě trolejbusem zlepšuje také přehledný informační systém. Nechybí ani vyklápěcí plošina pro vozíčkáře.

Škoda Electric navíc vybavila deset vozidel pomocným dieselagregátem a poloautomatickými sběrači proudu, tyto vozy tedy mohou jezdit i v místech bez trolejového vedení.

Díky flotile nových škodováckých trolejbusů má nyní Zlín jeden z nejmodernějších vozových parků v České republice. Jedná se navíc o vůbec první české město, které část trolejbusů vybavilo klimatizací salonu pro cestující.

Kromě Zlína jezdí trolejbusy ze Škodovky i v dalších dvanácti městech České republiky, například v Českých Budějovicích, Hradci Králové nebo v Plzni.

Kromě tradiční výroby trolejbusů nabízí Škoda Electric také dva typy bateriových elektrobusů Škoda Perun a věnuje se rovněž vývoji hybridních i vodíkových autobusů. Společnost se zabývá konceptem ekologických vozidel dlouhodobě, do vývoje produktů dává firma několik let kolem 200 milionů Kč ročně.

Škoda Electric získala v posledních měsících řadu nových exportních zakázek na trolejbusy. V rámci konsorcia s polskou firmou Solaris získala Škodovka kontrakt na až 108 trolejbusů do Budapešti. Navíc uspěla také v Bostonu v USA, kde uzavřela kontrakt na kompletní modernizaci 32 kloubových trolejbusů nebo v italské Bologni, kde se bude významným způsobem podílet na dodávce 49 kusů trolejbusů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Avatar - Guttalax
4. 1. 2015 08:32
Re: Titulná fotka
A zděe jest vsjo v parjatké,,,,,,,[odkaz] :-!
Avatar - pumpkin
3. 1. 2015 20:22
Re: Titulná fotka
Na akom type trolejbusu to dnes Škoda robí? V BA sme mali dlhé roky 15Tr a tie mali tak ako píšeš dva motory a hnanú zadnú aj strednú nápravu. Koncom roka ich začali nahrádzať novými 31Tr SOR a tie majú už len jeden motor a hnanú zadnú nápravu. Keď medzi sviatkami trochu nasnežilo, tak to v kopcoch odrovnalo oba typy.
3. 1. 2015 19:40
Re: Titulná fotka
Naozaj dúfam, že nič takéto sa v zlínskych uliciach neobjaví. Technika určite OK, nízska spotreba, praktické priestory, ľahké nastupovanie, tichá prevádzka.. Ale ten vonkajší dizajn je totálne bezduchý, tá sivá to ešte umocňuje. Na titulku by som takú fotku asi naozaj nedal...
Avatar - pumpkin
3. 1. 2015 19:02
Re: Titulná fotka
Pardon, z Bolechowa.
Avatar - pumpkin
3. 1. 2015 17:54
Re: Titulná fotka
V súčasnosti sú už vozy lakované rovno u výrobcu, čiže v tomto prípade vo Vysokom Mýte a v Libchavách, odkiaľ idú do Plzne na montáž výzbroje.
Nadpis a polovica článku je snáď o zákazke pre zlínsky dopravný podnik...