Škoda Electric dodala do Zlína 25 trolejbusů
Škoda Electric pro zlínský dopravní podnik vyráběla celkem čtyři typy vozidel v celkové hodnotě přes 328 milionů korun. Celá dodávka byla spolufinancována z evropských fondů.
Radek Kapr, manažer prodeje Škody Electric, uvedl, že v prosinci bylo dodáno poslední pět kusů ze zakázky na pětadvacet vozidel, jejíž realizace byla zahájena již v roce 2013.
Trolejbusy pro Zlín jsou plně nízkopodlažní, snazší nástup a výstup pasažérů v zastávkách je usnadněn pomocí tzv. kneelingu, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku. Pohodlí při jízdě trolejbusem zlepšuje také přehledný informační systém. Nechybí ani vyklápěcí plošina pro vozíčkáře.
Škoda Electric navíc vybavila deset vozidel pomocným dieselagregátem a poloautomatickými sběrači proudu, tyto vozy tedy mohou jezdit i v místech bez trolejového vedení.
Díky flotile nových škodováckých trolejbusů má nyní Zlín jeden z nejmodernějších vozových parků v České republice. Jedná se navíc o vůbec první české město, které část trolejbusů vybavilo klimatizací salonu pro cestující.
Kromě Zlína jezdí trolejbusy ze Škodovky i v dalších dvanácti městech České republiky, například v Českých Budějovicích, Hradci Králové nebo v Plzni.
Kromě tradiční výroby trolejbusů nabízí Škoda Electric také dva typy bateriových elektrobusů Škoda Perun a věnuje se rovněž vývoji hybridních i vodíkových autobusů. Společnost se zabývá konceptem ekologických vozidel dlouhodobě, do vývoje produktů dává firma několik let kolem 200 milionů Kč ročně.
Škoda Electric získala v posledních měsících řadu nových exportních zakázek na trolejbusy. V rámci konsorcia s polskou firmou Solaris získala Škodovka kontrakt na až 108 trolejbusů do Budapešti. Navíc uspěla také v Bostonu v USA, kde uzavřela kontrakt na kompletní modernizaci 32 kloubových trolejbusů nebo v italské Bologni, kde se bude významným způsobem podílet na dodávce 49 kusů trolejbusů.