Škoda Electric slaví úspěchy s bateriovými trolejbusy
Škoda Electric uvádí, že se stále zvyšuje zájem o trolejbusy s trakčními bateriemi, umožňujícími jízdu mimo trakční trolejové vedení.
Trolejbusy na základech autobusů evropských výrobců, které v současnosti nabízí Škoda Electric, patřící do skupiny Škoda Transportation, mohou být vybaveny diesel generátorem nebo trakčními bateriemi, které jsou umístěné v zadní části vozu a umožňují plnohodnotnou jízdu mimo trakční trolejové vedení. Právě vozidla z nabídky Škoda Electric s pomocnými bateriemi nyní slaví na trhu velké úspěchy.
„Zájem o naše trolejbusy s bateriemi v poslední době významně roste – dodali jsme je kromě České republiky a Slovenska také do Francie, Španělska, Itálie, Maďarska nebo Rumunska. Například právě v Plzni poté co se zde v provozu výborně osvědčily naše trolejbusy s bateriemi, se místní dopravce rozhodl pokračovat v rozšiřování vozového parku o tento typ vozidel,“ říká člen představenstva Škody Electric Karel Majer. Ten připomněl, že Škoda Electric jen za letošní rok uzavřela zakázky na dodávku téměř 170 trolejbusů, přičemž většina z nich bude vybavena bateriovým pohonem. Mezi významné zahraniční zakázky patří například projekty pro rumunský Brašov a norský Bergen.
Hlavní výhodou bateriových trolejbusů je fakt, že mohou jezdit i na trasách mimo trolejové vedení. Řidič v takovém případě přepne na bateriový pohon a vůz v podstatě jede v režimu elektrobusu. „Pro velkou flexibilitu těchto vozidel a možnost obsluhovat s nimi i ty části města, kde není trolejové vedení, preferuje takto vybavené trolejbusy stále více dopravců a měst,“ vysvětluje obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr. Ten připomněl i další výhody takových vozidel. „Tichý provoz, náhrada na městských linkách za autobusy se spalovacím motorem, rozšíření linek apod.“
Oblibu takových vozidel ilustrují i čísla. V roce 2019 Škoda Electric vyrobila 82 bateriových trolejbusů, což je o 60 vozidel více, než v roce předchozím roce. Celkově Škoda Electric za rok 2019 vyrobila 141 trolejbusů, například pro Ústí nad Labem, Zlín, Teplice, Pardubice a Plzeň, pro francouzské St. Etienne a Limoges, rumunskou Cluj a maďarskou Budapešť.
Vývoji životnímu prostředí šetrných prostředků městské hromadné dopravy se Škoda Electric věnuje dlouhodobě. V poslední době je na trhu úspěšná i s elektrobusy. „Zájem o elektrobusy na trhu roste, neboť přínos elektromobility pro města je jednoznačně pozitivní. Ekologické elektrobusy jsou velký trendem v oblasti veřejné dopravy, jsou tiché, v místě provozu bez emisí,“ sděluje Karel Majer s tím, že za poslední roky představila hned několik nových typů elektrobusů.
Zdroj: ŠKODA TRANSPORTATION a.s.