Škoda Enyaq iV: Takhle nějak bude vypadat elektrické SUV z Boleslavi
Škoda zatím připravované SUV Enyaq iV ukrývá pod vrstvou kamufláže. Šikovní grafici však již naznačují, co se pod maskováním ukrývá.
Automobilka Škoda začala postupně uvolňovat informace o svém prvním modelu, vyvinutém výhradně jako elektromobil. Enyaq iV bude pětimístný crossover, který se světu oficiálně představí ještě během letošního roku. Výrobce zatím vzhled vozu drží pod pokličkou, to však šikovným designérům nebrání naznačit, jak bude škodovácká novinka s elektrickým pohonem vypadat.
Přiložené nákresy pocházejí od grafiků ruského serveru Kolesa.ru, kteří již vycházeli z tvarů maskovaných prototypů, jejichž fotografie uvolnila sama automobilka. Výslednému automobilu by tak tento návrh mohl mít hodně blízko. Mluvíme přitom o verzi SUV, odvozené SUV kupé dorazí až později.
Tvar masky odpovídá tomu, co je patrné i na maskovaných prototypech, stejně jako světlomety s diodami denního svícení v jejich spodní části. Auto si navíc uchová i žebra v masce, která však za příplatek budou osvětlená, podobně jako u aktuálního BMW X6.
Realisticky působí také záď vozu. Enyaq iV podobně jako další aktuální modely značky dostane dominantní nápis Škoda na víku kufru mezi koncovými světly, pod ním se pak objeví výrazný vodorovný prolis.
Vizualizace možné podoby interiéru ruský server nezveřejnil, my však už víme, že bude mít v lecčems blízko řešení v konceptu Vision iV. To bude znamenat obří, volně stojící dotykový displej multimediálního systému na vrchu středového panelu, který bude v základu desetipalcový, za příplatek ale dokonce 13palcový!
Před řidičem se naopak objeví jen drobný přístrojový štít (s úhlopříčkou 5,3“), který bude moci doplnit průhledový štít s promítáním na čelní sklo s možností rozšířené virtuální reality. Velké budíky nejsou prý potřeba, když Enyaq iV jakožto elektromobil třeba nepotřebuje otáčkoměr.
Co se týče variant, počítá se pro tuto chvíli hned s pěti. Základ s pohonem zadních kol bude mít výkon 109 kW a baterie s kapacitou 55 kWh, vrcholem bude varianta RS s dvěma elektromotory pro pohon všech kol a akumulátorem o kapacitě 85 kWh.