Aktualizováno: Elektrická Škoda Enyaq zachycena v provozu. Maskuje se jako Japonec
Prototypy elektrického SUV z Mladé Boleslavi už se projíždějí po českých cestách. Jeden takový kousek zachytil náš čtenář nedaleko Dvora Králové.
Aktualizováno 5. května 10:20: Do redakční pošty dorazila další várka snímků, tentokrát přídě vozu. Škodovka se prototypy snaží co nejvíce maskovat, v tomto případě snad hledala inspiraci u Suzuki S-Cross. Co myslíte?
Také Škodovka se coby člen Volkswagen Group připravuje na éru elektrifikace. Odstartovala ji vlastně už v loňském roce, kdy na trh uvedla čistě elektrické Citigo a plug-in hybridní Superb iV. To však byl teprve úvod, na který ještě letos naváže bateriové SUV Enyaq iV. Navzdory aktuální náročné situaci by se premiéra měla uskutečnit ještě před koncem letošního roku.
Do redakční pošty nám ale už nyní dorazily první snímky testovacích prototypů. Zatím je mladoboleslavští zdárně maskují a my si můžeme udělat představu maximálně o tom, jak velké auto skutečně je. Snímky nám zaslal čtenář Václav S., který vůz zachytil na silnici nedaleko Dvora Králové.
Tímto mu za fotky děkujeme a zároveň připojujeme malou výzvu: pokud i vy testovací prototypy elektromobilu na cestách potkáte a podaří se vám je vyfotit, určitě se s námi podělte prostřednictvím facebooku, instagramu nebo mailu redakce@auto.cz. Před představením Octavie bylo vaše snažení úspěšné a do redakce nám dorazila bohatá galerie.
Škoda Enyaq iV (iV je označení pro všechny elektrifikované modely značky) bude vzhledově vycházet z konceptu Vision iV, respektive jeho předchůdce Vision E. Samozřejmostí nových škodovek je nápis namísto loga vzadu, poznávacím znamením tohoto elektromobilu však bude hlavně osvícená maska na přídi. Pracoviště má být plně digitální. Minimalistický přístrojový štít doplní volně stojící obrazovka multimediálního systému, ovladače na volantu si SUV vypůjčí z nové Octavie.
Úplným tajemstvím není ani technika. Základem se stane modulární architektura MEB sdílená například s Volkswagenem ID.4. Baterie budou uloženy v podlaze, přičemž varianta s největší kapacitou má na jedno nabití zvládnout až 500 kilometrů. Škodovka chystá několik variant. Enyaq iV bude v základu zadokolkou, za příplatek ale bude umět i pohon všech kol prostřednictvím dvou elektromotorů. Nejvýkonnější verze prý poskytne sílu 221 kW.
Již od začátku je jasné, že se elektrické SUV bude vyrábět v Mladé Boleslavi. Zajímavostí je fakt, že elektromobil tu bude vznikat vedle modelů s konvenčním pohonem. To není nic zas až tak výjimečného, stejně to mají například u Mercedesu. Škodovka je ale unikátní v tom, že půjde o vozy se zcela jinou architekturou.
Jak už jsme říkali, premiéra by se měla uskutečnit ještě před koncem letošního roku. Jméno Enyaq si automobilka nechala zaregistrovat již v loňském roce, alternativou byla ještě varianta Eniaq.
- Ano32,2%
- Ne67,8%