Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia na zemní plyn? Podle všeho již brzy!

Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia
68 Fotogalerie
Jan Mička
Diskuze (16)
Po nahrazení motoru 1.2 TSI motorem 1.0 TSI zůstaly v nabídce Škody Fabia pouze tříválcové motory. Jeden z nich už bude brzy spalovat stlačený zemní plyn.

Nahrazení oblíbené čtyřválcové dvanáctistovky TSI tříválcem 1.0 TSI bylo v případě Škody Fabia nevyhnutelné. S tímto motorem již nyní pořídíte vetší model Octavia, v rámci modernizace jej dostala také Škoda Rapid, a v roli základního agregátu bude figurovat také u nové generaci SUV Yeti. V souvislosti s přeplňovaným tříválcem se však dočkáme ještě jedné novinky – pohonu na CNG.

Informace o motoru 1.0 TSI spalujícím vedle benzinu také zemní plyn byla docela šokující už v rámci oficiálního představení nového Seatu Ibiza. Právě zde se tato verze objevila jako první a v rámci koncernu Volkswagen tak doplnila známé duo agregátů 1.4 TSI CNG a 1.0 MPI CNG.

Současná Škoda Fabia sice nestojí na stejné platformě jako Seat Ibiza (ten má zcela nový modulární základ MQB A0), to ale ničemu nevadí. Zprávu o zástavbě nové varianty přeplňovaného tříválce jako první zveřejnil server e-flotila.cz, kterému to prozradil Luboš Vlček, šéf prodejní organizace Škoda Auto pro Českou republiku, v rámci rozhovoru na letošním autosalonu v Ženevě.

Informace zatím není oficiální, Vlček však prozradil, že Škoda Auto věří v budoucnost CNG a v brzké době bude rozšiřovat portfolio těchto modelů. „Nechme se překvapit, ale mohu prozradit, že to bude fabia, nebo rapid,“ řekl Vlček v rozhovoru pro server e-flotila.cz. Možnosti jsou tedy zatím dvě, zástavbě motoru 1.0 TSI G-Tec do fabie však napovídá zmíněná nabídka v Seatu Ibiza a fakt, že je malý škodovácký model atraktivnější pro firemní klientelu.

Vstoupit do diskuze (16)