Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia Paris: Překvapení z Paříže

Tomáš Zajíček
Diskuze (77)
K největším lákadlům expozice automobilky patří designová studie sportovní Škody Fabie Paris, připravená speciálně pro autosalon ve francouzské metropoli.

Studie vychází z modelu Fabia Combi, jehož základní tvary se vyznačují sportovní a dynamickou linií

Přestože Škoda Auto na letošním pařížském autosalonu vystavuje na ploše více než 1000 m2 komplexní nabídku své sériové produkce s řadou novinek, k největším lákadlům expozice automobilky patří designová studie sportovní Škody Fabie Paris, připravená speciálně pro autosalon ve francouzské metropoli.

Studie vychází z modelu Fabia Combi, jehož základní tvary se vyznačují sportovní a dynamickou linií. Originální prvky exteriéru Fabie Paris dotváří šestipaprsková 17" litá kola, přední spoiler s rozšířenými blatníky, větracími otvory a zabudovanými mlhovkami, výrazně tvarovaný spoiler pátých dveří a spoiler zadního nárazníku. Vůz je lakován modrou metalízou Santorin (s ní korespondují i bezpečnostní pásy v modré barvě).

Čalounění interiéru je v šedostříbrné barvě, sportovně tvarovaná sedadla se zvýrazněným bočním vedením jsou na okrajích potažena šedostříbrnou kůží; středy sedáků a opěradel jsou z černé děrované látky s šedostříbrným podkladem. U zadních sedadel byly výrazněji vytvarovány okrajové části sedáku, čímž vzniklo hlubší sedadlo sportovního tvaru.

Originální je tříramenný volant se zdvojeným spodním ramenem, středu přístrojového panelu dominuje velký kruhový otáčkoměr s digitálním rychloměrem. Po jeho stranách jsou půlkruhové stupnice teploměru oleje a chladicí kapaliny. Další tři menší kruhové přístroje jsou zabudované uprostřed přístrojové desky nad středovou konzolou (palivoměr, ukazatel napětí v elektrické soustavě a analogové hodiny).

Dva hliníkové nosníky spojují po stranách středovou konzolu a středový tunel. Zcela originálním prvkem je stylizovaný ochranný rám za opěrkami hlavy zadních sedadel, plynule přecházející v odkládací plochu nad zavazadlovým prostorem a zavazadlová síť bránící vniknutí zavazadel do interiéru.

Snížený podvozek je vybaven sportovně naladěnými pružinami a tlumiči. Samozřejmostí je plná výbava, zahrnující čtyři airbagy a klimatizaci, dynamiku a jistotu jízdy umocňuje elektronický stabilizující systém ESP.

Tomáš Zajíček
Diskuze (77)