Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Felicia je rodinným miláčkem: Ze dvou kabrioletů vznikl jeden

Petr Slováček
Diskuze (29)

Jaroslava Kůrku do našeho seriálu tajně přihlásila manželka, aniž by o tom měl tušení. Rodinka svou felicii miluje, a tak se na focení dokonce barevně sladila s autem.

Máme doma šikovného taťku, který na naší princezně pracoval pět let a deset jen sbíral díly potřebné k renovaci. S tím se nám před časem ozvala Eva Kůrková. Chtěla se podělit o příběh rodinné felicie a dovednosti manžela Jaroslava. Ten o tom ale vůbec nevěděl. Prý ho překvapila teprve v okamžiku, kdy jsme se o focení blíže zajímali.

Dobře že jsme do Soběslavic na Liberecku zajeli. Čekala na nás sympatická rodinka, která auta zbožňuje. Však má otec Jarda v manželce velkou oporu, takže dokázal i se dvěma malými dětmi zrenovovat starou felicii do šroubku. „Vrak s doklady jsem koupil před deseti lety za stodoly za pětadvacet tisíc korun. Byl ale v tak strašném stavu, že jsem sehnal ještě jednu a postavil z nich jedno funkční auto,“ říká Jaroslav a vzpomíná

na vozy, které už znovu uvedl do života: třeba starou Octavii Combi nebo velorex.

Původně vyučený opravář zemědělských strojů se naučil potřebná řemesla a dokáže dnes sám zvládnout jak klempířinu, tak i lakování. Díky tomu dost ušetřil, ale třeba potáhnutí střechy a přečalounění sedaček nechal na odbornících, což byly investice v řádu desítek tisíc. Protože při dvou malých dětech nemá peněz nazbyt, musel si na díly vydělat prodejem svých dosavadních vozů. „Za dvanáct tisíc z Opelu Ascona jsem koupil čtyři plechové poklice na felicii,“ dívá se Jarda láskyplně k zelenavé krasavici. Stará auta má zkrátka rád, do práce mimochodem jezdí žlutým Žigulíkem 1500, zvaným Žíža.

Rodinná felicia se vydala na silnice teprve v dubnu, ale mezitím už stihla najet tisíce kilometrů po srazech. Celou rodinu to prý nabíjí a už uvažuje, kam se s ní napřesrok vydají. Jarda chce do Chorvatska, manželka Eva na Slovensko. Felicia obojí nepochybně zvládne. Jaroslav ji upravil pro současný provoz, například silnějším alternátorem. Motor má větší zdvih a plní ho dva karburátory. Díky tomu frčí o poznání svižněji.

Při opravách navíc amatérský renovátor vyřešil notorickou nectnost starých felicií, kde se v partii za dveřmi mají snahu rozevírat. Navařil proto do podlahy ocelový jekl, aby auto zpevnil. Není divu, že ho po deseti letech nekonečné renovace přemohla únava. „Jeden čas už jsem byl na dně. Šel jsem za lakýrníkem, aby to za mě dodělal. Ale nakopl mě, ať už si to koukám dotáhnout. Místo toho vzal fixu a zakroužkoval skoro celou karoserii na místech, která se ještě musela dotmelit,“ vzpomíná majitel. Všechna práce už je ale zapomenuta. Jaroslav dokonce přemýšlí nad druhou felicií, aby měl jednou každý z potomků vlastní hmatatelnou vzpomínku na šikovnost svého taťky.

Česká kráska

Kabriolet Škoda Felicia se v kvasinské továrně Škody vyráběl pouhých pět let (1959-1964) a mezitím se stal doslova legendou nejen mezi československými motoristy. Přestože vycházel ze sedanu Octavia a nepoháněl ho nijak výkonný motor, dokázal skloubit eleganci s příznivou cenou. Celkem se vyrobilo na patnáct tisíc kusů.

Petr Slováček
Diskuze (29)
16. 2. 2015 07:12
Moc hezká
Jardu znám několik let a šikovnost toho člověka je neuvěřitelná. Akorát tady taky koukám, jak neuvěřitelná je lidská blbost a nebo je to jen závist. Otázky tipu kde na to vzal, jak může jezdit žigulem do práce atd... Při dnešní ceně benzínu je to celkem jedno a kdyby stál 40kč litr, tak to ostat ím může být úplně jedno. Kde berou ti druzí na auta nová? A myslim si, že tohle auto a jaké koliv jiné řízené rozumným člověkem může vozit třeba školku a je daleko bezpečnější než 20-ti letej machr, kterýmu tatínek koupil Porsche a pak to pošle ve 200km/h do autobusové zastávky a zabije další nevinný lidi... Bohužel, takovej jezdí pořád dost
18. 11. 2014 06:15
Re: TOHLE JE SNAD REKLAMA NA ŠIKOVNÝ ČESKÝ RUČIČKY HEJ
V tom se nevyznám, pro mně krásné auto, ale spřerážel bych pracky za ty samolepky jak v interiéru, tak v kufru. Chlap je asi šikovný, ale toto mi asociuje pozérství a jako mít něco extra. Čančání blbostma na víc, mi sem nepasuje. Je to škoda, protože je to jinak krásná renovace.
16. 11. 2014 23:01
Re: Teplaky a radiovka
Ale žádné historické auto nemá vyšší hodnotu než je výkupní váha jeho železa 8-s
pane jo, ty se překonáváš :yes:
16. 11. 2014 21:00
Re: Teplaky a radiovka
Resit emise u aut kterych je par a jezdi svetecne... jsi nakej ekohujer z Brusela? >:D
16. 11. 2014 20:57
Re: Teplaky a radiovka
A misto pro exoty jako ty je v blazinci ;-)

Kolik nehod maji na svedomi veterani? Typuji ze zadnou. Tak tve obavy o bezpecnost jsou liche.
Spis si hlidej dvacatniky za volanty firemnich aut >:D