Inovované motory Škoda 1,2 HTP: Nové informace
V tiskové zprávě vydané minulý pátek jsme se mohli dočíst, že k nejdůležitějším změnám patří výměna článkového řetězu, pohánějícího rozvodové ústrojí, za ozubený řetěz a že se podařilo snížit hmotnost klikové hřídele.
„Úpravy stávajícího agregátu se též díky provedené optimalizaci hmotnosti projeví zlepšením kultivovanosti jeho chodu, úsporou spotřeby paliva a snížením emisí a hlučnosti,“ doplnil Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast technického vývoje.
Ptali jsme se tedy na podrobnosti.
Auto.cz: Došlo v souvislosti s modernizací ke změně nejvyšších dosahovaných výkonů nebo momentů?
Škoda Auto: Cílem modernizace bylo kromě jiného zejména snížení spotřeby a emisních hodnot motorů, výkonové parametry se nezměnily.
Auto.cz: Motory 1,2 HTP byly v rámci modernizace připravovány k plnění emisní normy Euro 5?
Škoda Auto: Ano, splnění připravované normy Euro 5 byl jeden z hlavních cílů modernizace.
Auto.cz: Kdy se dostanou modernizované motory do vozů Škoda?
Škoda Auto: V současné době již probíhá montáž motorů 1,2 HTP v modernizovaném provedení.
Auto.cz: Je možné vyjádřit snížení kombinované spotřeby u modernizovaného motoru. Jak bylo tohoto zlepšení dosaženo?
Škoda Auto: Homologační hodnoty nemáme zatím pro vozy Škoda k dispozici, určitou korekci ale přesto očekáváme. Například u modelu VW Polo vybaveného modernizovaným motorem 1,2 HTP došlo ke snížení emisí CO2 o 10 g/km, současná hodnota tak dosahuje 128 g/km (původní hodnota 138 g/km).