Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Joyster: pařížská studie pro mladé

redakce AUTO.CZ
Diskuze (197)
Žalostně vysoký průměrný věk západoevropských zákazníků kupujících Fabii přiměl Škodu k navržení konceptu nového vozu pro mladou generaci.

Jednoduchý třídveřový hatchback se sportovními proporcemi je z úplně jiného soudku, než současné prakticky a konvenčně střižené modely.

První uvolněná skica hlavní pařížské novinky Škody ukazuje Joyster s klasickou maskou a zatmavenými A a B sloupky, které vytvářejí stylistický motiv známý z Roomsteru. Velká pětipaprsková kola jsou lemována mohutně zvýrazněnými blatníky. Vnější zpětná zrcátka s integrovanými LED směrovkami jsou uchycena ne v koutě boční prosklené plochy, ale na noze vetknuté do dveří.

První model, který vznikl pod taktovkou nového šéfdesignéra Škody Jense Manskeho v rekordně krátkém čase, má pro značku neobvyklé zpracování C sloupku, které bychom spíše čekali od konceptu Seatu nebo Audi. Ostatně právě Audi prezentovalo nedávno nápadně podobnou studii. Loni v Tokiu zveřejnila automobilka z Ingolstadtu koncept třídveřového vozu Shooting Brake, který má hned několik překvapivě totožných detailů.

Tisková zpráva domácího výrobce je prozatím na slovo skoupá, takže nezbývá než vydržet ještě několik dní do zahájení pařížského autosalonu. Joyster bude mezi prvními exponáty, které za vás v Paříži prozkoumáme.

Text tiskové zprávy:

"Nejnovější studie Joyster je realizovanou představou nových forem a funkcí kompaktního automobilu pro budoucí zákazníky značky Škoda, která ukazuje další vývoj známých designérských prvků vozů Škoda. Joyster je třídveřový automobil s kompaktními vnějšími rozměry, ale uvnitř přitom překvapivě prostorný. Jedná se o novou kombinaci moderní konstrukce karoserie a bohaté nabídky komunikační techniky i komfortních prvků výbavy.

Studie sleduje především dlouhodobý cíl nabízet jednoduchá, ale zároveň chytrá řešení, která se, stejně jako motto firmy Škoda Auto „Simply Clever“, stala všeobecně uznávaným termínem pro sympatické a promyšlené funkční detaily konstrukce vozů Škoda. "

redakce AUTO.CZ
Diskuze (197)
18. 9. 2006 23:52
Re: Nelíbí
Všichni ti kritici 1,2 HTP... jsou jezdci, co maj kubaturu větší asi tak o jednu deci :-) a šíleně jim vadí, že Škoda udělala auto, které je občas předjede i do kopce, protože je to moderní tříválec, narozdíl od jejich dejchavičný 1,4 z pátý bazarový ruky. Člověk, kterej má pod palcem nad 100 koní přece nebude napadat základní motorizaci, která dokonale plní svůj účel. A pak je ještě jedna kritická skupina - plakátový masturbátoři... s Viperem na plakátu a s plíživým prozřením, že vydělat nejen na Vipera, ale i na Fabii 1,2 HTP není nic jednoduchého... tak se jako cítí být povzneseni. Přitom, kdyby jim někdo ten motor s Fabií nadělil, byli by neskonale šťastní... Je to důkaz syndromu, který má v odborných kruzích pojmenování - syndrom zastydlého milionáře :-) :yes: