Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda: Kvasiny slaví půlmilion

Ondřej Láník
Diskuze (1)
Ke svému novému majiteli putuje již 500.000. automobil Škoda vyrobený v Kvasinách, pobočném závodě Škody Auto. Jubilejním vozem je červená Škoda Roomster ve výbavové verzi Scout s motorem 1,9 TDi, vyrobená na objednávku francouzského zákazníka.

„V polovině roku 1974 opouštěl brány závodu v Kvasinách stotisící automobil vyrobený od roku 1945. Přesně před rokem zde z linky sjížděl stotisící Superb, dnes půlmiliontý vůz Škoda vyrobený v Kvasinách celkem. Díky sílící poptávce po vozu Roomster jsme nedávno produkci závodu navýšili a předpokládáme, že tento trend bude ještě pokračovat“, uvedl k významné události Horst Mühl, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky.

Historie závodu v Kvasinách spadá do počátku dvacátých let minulého století, kdy František Janeček, majitel motocyklové továrny JAWA, koupil část Solnického panství, jehož součástí byla pila, bednárna a cihelna v Kvasinách. Tyto provozy přeměnil na karosářské dílny, v nichž se od roku 1934 vyráběly karoserie pro automobily Jawa. V této době zde bylo vyrobeno asi 3 700 karoserií při průměrném stavu 270 pracovníků. Denní průměr dosáhl 4 kusů a v době výroby vojenských karoserií 7 až 8 kusů.

V roce 1947 došlo k dohodě se závodem AZNP Mladá Boleslav o výrobě vozů značky Škoda v Kvasinách. V témže roce opustily brány závodu první vozy Škoda Superb.

Závod Kvasiny se časem začal profilovat jako výrobce nestandardních náhradních dílů na karoserie a speciálních verzí základního typu, především sportovních, ale i užitkových. Na přelomu šedesátých a sedmdesátých let došlo k zásadnímu rozšíření výrobních ploch závodu.

V Kvasinách vznikaly legendární modely vozů Škoda jako kabriolet Felicia, sportovní 110 R Coupé, Garde a Rapid. Dnes se zde vyrábí kompaktní rodinný vůz Roomster a sedan Superb.

Ondřej Láník
Diskuze (1)