Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda letos v Evropě očekává přiblížení k úrovni výroby před koronavirem

ČTK ČTK 23. 2. 2022 • 09:57
26
2
Zobrazit náhledy (26)
Škoda Mlada Boleslav Škoda Mlada Boleslav Škoda Mlada Boleslav Škoda Mlada Boleslav Škoda otevřela novou lakovnu Škoda otevřela novou lakovnu Škoda otevřela novou lakovnu Škoda otevřela novou lakovnu Škoda otevřela novou lakovnu Škoda otevřela novou lakovnu Škoda otevřela novou lakovnu Škoda otevřela novou lakovnu Škoda Mlada Boleslav Škoda Mlada Boleslav Škoda Mlada Boleslav Škoda Mlada Boleslav Škoda Mlada Boleslav Škoda Mlada Boleslav Škoda Mlada Boleslav Škoda Mlada Boleslav Škoda Mlada Boleslav

Škoda Auto očekává, že se letos v Evropě začne přibližovat k objemu výroby před koronavirovou krizí. V roce 2019 vyrobila kolem 850.000 vozů značky Škoda a 100.000 značky Seat. Loni to bylo jen za značku Škoda o zhruba 200.000 vozů méně.

Situace kolem nedostatku polovodičů by se měla u Škody Auto i celého koncernu Volkswagen zklidnit ve druhém pololetí letošního roku. V současnosti jsou ale s dodávkami čipů stále ještě problémy. Na setkání s novináři to dnes řekl člen představenstva Škody Auto pro oblast nákupu Karsten Schnake.

Na konci roku bude podle něj globální automobilový průmysl v situaci, kdy se automobilkám podaří dokončit zhruba sedm až osm milionů vozidel, pro které během koronavirové krize nebylo možné opatřit u subdodavatelů čipy.

Nedostatek čipů se naplno projevil loni poté, co automobilky v roce 2020 kvůli koronaviru nevyrobily zhruba 15 milionů z roční produkce 80 milionů vozů a neodebraly odpovídající množství polovodičů. Některé vozy potřebují kolem 2000 až 3000 čipů, ale hodně vybavené modely obsahují až 8000 polovodičů. Výrobci čipů se proto obrátili na producenty počítačů a telekomunikačních zařízení, kteří výrobu neomezovali a čipy poptávali.

"Situace se postupně zlepšuje. Stále vyrábíme nedokončené vozy, do kterých potřebné součástky následně doplníme. Loni takto u Škody čekalo na dokončení 40.000 až 45.000 vozidel, letos je to řádově deset tisíc vozů, ale situace se každý den mění," uvedl Schnake.

Kvůli čipové krizi v koncernu Volkswagen založili projekt COMPASS, v jehož čele stojí právě Schnake. Jeho tým řeší operativní a strategické zajištění dodávek polovodičů na další čtyři roky až pět let. Řeší strategické řízení nákupů komponent, ale i čipů. "Spolupracujeme s partnery z polovodičového průmyslu a můžeme si je nejen nakoupit, ale získáváme i důležité interní informace přímo z polovodičového průmyslu. Z nich se dozvídáme, že se sklady opět plní a že se opět čipy dostávají na trh. U mnoha typů vidíme navyšování kapacit na roky 2022 a 2023," dodal Schnake.

Koncern Vokswagen se podle něj zřejmě nebude přímo podílet na výrobě mikroprocesorů, ale jde cestou návrhu vlastní architektury polovodičů, které si nechá vyrobit u dodavatelů a bude je využívat v budoucí generaci svých vozidel.

Doporučujeme

Témata
24. 2. 2022 23:25
Po dnesku zbozne nerealne prianie
Myslim, ze po dnesku bude Skoda odhadovat dopad prepadu v produkcii
23. 2. 2022 18:25
To asi ťažko!
...keď Putin vyrazil na Západ!