Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Motorsport na švédské rallye

Michal Fokt Michal Fokt 4. 2. 2002 • 21:14
4
Jen sedm kilometrů dělilo mladoboleslavský závodní tým od zisku dvou bodů.

Zatímco posádka Gardemeister-Lukander havarovala již v sobotu večer a švédský veterán Blomqvist s Anou Goni jezdili v polovině druhé desítky jezdců, skvěle závod rozjel Eriksson, který byl pátý na nejdelší, 40,5 km měřící části trasy, v osmé etapě pak dojel dokonce druhý. Ze sedmého místa celkově se tak dostal až na šesté, tedy první bodované, a po odstoupení skvěle jedoucího Loixe na Hyundaii se posunul dokonce na pátou příčku, na níž byl ještě sedm kilometrů před cílem. Zde však motor nestačil tempu švédského jezdce a přehřál se, takže musel Eriksson z páté pozice odstoupit.

Jediným vozem Škoda, který dojel do cíle, byl tedy ten, pilotovaný Blomqvistem. V celkovém pořadí mu náležela patnáctá příčka. Vítězem závodu se stal Grönholm, následovaný Rövanperem (oba Peugeot), třetí skončil Sainz (Ford), čtvrtý Burns (Peugeot) a pátý McRae na Mitsubishi.

Po dvou závodech MS se tak tým Škoda usadil až za všemi továrními „wé-er-céčkovými“ týmy na šesté pozici se ziskem 0 bodů, Hyundai je před ním, a to tím nejtěsnějším rozdílem. Šampionát vede Peugeot s 20, následován Fordem se 16, Subaru s 12 a Mitsubishi se třemi body. V jezdcích vede Grönholm (16 b.), druhý je Mäkinen (10) a třetí Sainz s osmi body.

Zdá se, že se letos škodovky rychlostně přibližují světové elitě, chtělo by to ale zřejmě věnovat péči spolehlivosti a také zklidnit mladé horké hlavy. Po havárii Kresty v Monte Carlu jej tentokráte napodobil Gardemeister. Ale ani trochu toho štěstí by rozhodně neškodilo. Jak je možné dojet se třemi vozy na první, druhé a čtvrté příčce předvedl Peugeot, který měl opravdu ostře „našlápnuto“.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku