Škoda na dva týdny zastavuje výrobu. Výjimkou je jediná linka v Kvasinách
Během odstávky výroby hodlá Škoda Auto dokončit zhruba 10.000 rozpracovaných vozidel, kterým chybí domontovat některé díly.
Automobilka Škoda Auto ode dneška na následující dva týdny zcela zastaví výrobu ve všech třech svých tuzemských závodech, výjimkou bude jedna linka v závodech v Kvasinách na Rychnovsku. Při této odstávce chce firma dokončit 10.000 rozdělaných aut, řekl ČTK vedoucí komunikace podniku Škoda Auto Tomáš Kotera. Důvodem utlumení výroby je nedostatek čipů.
„Při této odstávce se budeme soustředit na dokončení zhruba 10.000 rozpracovaných vozů, které tak budeme moci rychleji dodat našim zákazníkům. V pátek 22. října rovněž proběhne plánovaná každoroční inventura zásob a obalů,“ řekl Kotera.
Povšík: Zaměstnanci jsou doma za 80 % platu
Zaměstnanci automobilky Škoda Auto, která výrazně omezuje výrobu, už zůstávají doma nikoli za 85, ale za 80 procent průměrného platu, do kterého spadají například i mimořádné roční bonusy. Náhrada mzdy tak zhruba odpovídá dennímu výdělku, řekl dnes předseda podnikové rady a odborový předák Jaroslav Povšík na Radiožurnálu. Automobilka od dnešního dne zastavila na dva týdny kromě jedné linky v Kvasinách výrobu. Za tu dobu dodělá asi 10.000 aut. Výrazné omezení výroby potrvá zřejmě do konce roku. Důvodem je nedostatek čipů, které se využívají v palubní elektronice.
„Zaměstnanci dostávají 80 procent průměrného výdělku, což jim v podstatě plus minus pokryje jejich denní mzdu,“ řekl Povšík. Dodal, že pro výrobu chybí především čipy do stahování oken zadních dveří, problémy jsou také s čipy do rádií.
V příštích dvou týdnech bude stát výroba až na výjimky ve všech tuzemských závodech Škody Auto, vyrábí pouze jedna linka v Kvasinách. Situace s čipy by se podle Povšíka měla zlepšovat, protože se zlepšuje koronavirová situace v dodavatelských zemích, především v Asii. „Celková situace v čipech nám pravděpodobně ani příští rok, určitě ne v první polovině roku, nedovolí plnou nebo nadstandardní výrobu,“ řekl Povšík.
Podle něj stále více zařízení potřebuje čipy, asijské trhy ale podle něj mají přednost. „Myslím si, že to bude dlouhodobý problém, který se bude muset vyřešit novými kapacitami, musí se postavit nové továrny, nevím, jestli to Evropa dokáže,“ řekl Povšík.
Škoda Auto loni dodala celosvětově přes milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.