Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Škoda Octavia Combi 1.4 55 kW – Podlézání laťky

Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
27 Fotogalerie
O ego se nebojte - na víku zavazadelníku chybí označení motorizace. A realita? Jak si vede zážehová čtrnáctistovka s 1245 kg těžkým kombíkem?

O ego se nebojte - na víku zavazadelníku chybí označení motorizace. A realita? Jak si vede zážehová čtrnáctistovka s 1245 kg těžkým kombíkem?

Ve městě nejde o žádný handicap – motor sice vyžaduje častější řazení, dynamikou ale ostudu nedělá. S rostoucí rychlostí a požadavky na městské předjíždění ale rostou požadavky na otáčky a tím i hlučnost – víko kapoty se ve výbavě Classic obešlo bez zvukové izolace a střízlivý výkon se tak musí mačkat z motoru bez ohledu na decibely.

skoda octavia strednitrida testyskoda octavia strednitrida testy | Zdroj: aczS rostoucím zatížením vozu dynamiky logicky ubývá a ani přesné dráhy řazení nezachrání dojem z nepoměru mezi otáčkami a zrychlením. Nejlépe je vozu mimo město s poloviční zátěží – zahřátý motor odvádí střízlivou práci s minimem hluku a nulovými vibracemi. Na dálnici je u auta milá jeho předpisovost – stálé rychlosti nad 130 km/h se dosáhnout dá, jakékoli další přidání plynu ale vrátí posádku do limitní reality. Předjíždění do kopce pak logicky připomíná pověstné „závody v pytlích“, jimiž pravidelně zatarasují dálnice dvojice souběžně jedoucích kamionů.

Výsledná spotřeba 7,2 l/100 km vcelku odpovídá kombinaci jízdních režimů, motor jsme ale nijak zvlášť netrápili a meze akcelerace jsme také zkoušeli pouze jednou. K tradičně velmi dobrým jízdním vlastnostem se přidal i lehčí motor, který umožnil vozu ochotnější projíždění zatáček. Nadšeni jsme pak byli ze čtveřice kotoučových brzd s rychlým nástupem a silným účinkem.

skoda octavia strednitrida testyskoda octavia strednitrida testy | Zdroj: aczPoměrně zajímavý je pohled do ceníku a zvláště na seznam základní výbavy a příplatků. Jediné s tímto motorem nabízené provedení Classic postrádá v základní výbavě za 464.900,- elektrické stahování předních oken a nastavování zrcátek, naopak chválíme standardní úchyty ISOFIX, čtyři airbagy a kuriózní kombinaci směrovek v zrcátkách z černého plastu.

V interiéru najdete místo loketní opěry dlouhý středový tunel s mnoha přihrádkami, zvyknete si také na nedělené stropní osvětlení, jednotnou černou barvu a plastové vše, co je u vyšších výbav kožené či chromové. Kvalita zpracování je přitom stále příkladná. Autu pochopitelně zůstal obrovský zavazadelník i slušný prostor na zadních sedadlech, na zavření pátých dveří je ale nutno využít větší sílu.

skoda octavia strednitrida testyskoda octavia strednitrida testy | Zdroj: aczV dané třídě špičkové auto nebrzdí v rozletu ani tak minimalistický motor, ale spíš poměr výbava/cena. Pokud potenciálnímu kupci stačí seznam základní výbavy, je i tato extrémní motorizace dobrou volbou s jediným potenciálním rizikem rychlejšího poklesu hodnoty.

První cena vozu464.900,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, liftback)
První cena vozu s testovanou motorizací464.900,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, liftback)
Základní cena testovaného vozu464.900,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, Combi)
Cena testovaného vozu vč. příplatků577.700,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, Combi)

Plusy:

  • jízdní vlastnosti vylepšené lehkým motorem
  • kvalita zpracování
  • vnitřní prostor

Minusy

  • malý tah motoru ve vyšších rychlostech
  • některé položky příplatkové výbavy
  • hlučnost ve vyšších otáčkách