TEST Škoda Octavia Combi 1.4 55 kW – Podlézání laťky
O ego se nebojte - na víku zavazadelníku chybí označení motorizace. A realita? Jak si vede zážehová čtrnáctistovka s 1245 kg těžkým kombíkem?
Ve městě nejde o žádný handicap – motor sice vyžaduje častější řazení, dynamikou ale ostudu nedělá. S rostoucí rychlostí a požadavky na městské předjíždění ale rostou požadavky na otáčky a tím i hlučnost – víko kapoty se ve výbavě Classic obešlo bez zvukové izolace a střízlivý výkon se tak musí mačkat z motoru bez ohledu na decibely.
Výsledná spotřeba 7,2 l/100 km vcelku odpovídá kombinaci jízdních režimů, motor jsme ale nijak zvlášť netrápili a meze akcelerace jsme také zkoušeli pouze jednou. K tradičně velmi dobrým jízdním vlastnostem se přidal i lehčí motor, který umožnil vozu ochotnější projíždění zatáček. Nadšeni jsme pak byli ze čtveřice kotoučových brzd s rychlým nástupem a silným účinkem.
V interiéru najdete místo loketní opěry dlouhý středový tunel s mnoha přihrádkami, zvyknete si také na nedělené stropní osvětlení, jednotnou černou barvu a plastové vše, co je u vyšších výbav kožené či chromové. Kvalita zpracování je přitom stále příkladná. Autu pochopitelně zůstal obrovský zavazadelník i slušný prostor na zadních sedadlech, na zavření pátých dveří je ale nutno využít větší sílu.
První cena vozu | 464.900,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, liftback) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 464.900,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, liftback) |
Základní cena testovaného vozu | 464.900,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, Combi) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 577.700,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, Combi) |
Plusy:
- jízdní vlastnosti vylepšené lehkým motorem
- kvalita zpracování
- vnitřní prostor
Minusy
- malý tah motoru ve vyšších rychlostech
- některé položky příplatkové výbavy
- hlučnost ve vyšších otáčkách