Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Combi 1.4 55 kW – Podlézání laťky

Ondřej Šuch Ondřej Šuch 12. 12. 2005 • 13:43
27
Zobrazit náhledy (27)
Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia
O ego se nebojte - na víku zavazadelníku chybí označení motorizace. A realita? Jak si vede zážehová čtrnáctistovka s 1245 kg těžkým kombíkem?

O ego se nebojte - na víku zavazadelníku chybí označení motorizace. A realita? Jak si vede zážehová čtrnáctistovka s 1245 kg těžkým kombíkem?

Ve městě nejde o žádný handicap – motor sice vyžaduje častější řazení, dynamikou ale ostudu nedělá. S rostoucí rychlostí a požadavky na městské předjíždění ale rostou požadavky na otáčky a tím i hlučnost – víko kapoty se ve výbavě Classic obešlo bez zvukové izolace a střízlivý výkon se tak musí mačkat z motoru bez ohledu na decibely.

skoda octavia strednitrida testy skoda octavia strednitrida testy
S rostoucím zatížením vozu dynamiky logicky ubývá a ani přesné dráhy řazení nezachrání dojem z nepoměru mezi otáčkami a zrychlením. Nejlépe je vozu mimo město s poloviční zátěží – zahřátý motor odvádí střízlivou práci s minimem hluku a nulovými vibracemi. Na dálnici je u auta milá jeho předpisovost – stálé rychlosti nad 130 km/h se dosáhnout dá, jakékoli další přidání plynu ale vrátí posádku do limitní reality. Předjíždění do kopce pak logicky připomíná pověstné „závody v pytlích“, jimiž pravidelně zatarasují dálnice dvojice souběžně jedoucích kamionů.

Výsledná spotřeba 7,2 l/100 km vcelku odpovídá kombinaci jízdních režimů, motor jsme ale nijak zvlášť netrápili a meze akcelerace jsme také zkoušeli pouze jednou. K tradičně velmi dobrým jízdním vlastnostem se přidal i lehčí motor, který umožnil vozu ochotnější projíždění zatáček. Nadšeni jsme pak byli ze čtveřice kotoučových brzd s rychlým nástupem a silným účinkem.

skoda octavia strednitrida testy skoda octavia strednitrida testy
Poměrně zajímavý je pohled do ceníku a zvláště na seznam základní výbavy a příplatků. Jediné s tímto motorem nabízené provedení Classic postrádá v základní výbavě za 464.900,- elektrické stahování předních oken a nastavování zrcátek, naopak chválíme standardní úchyty ISOFIX, čtyři airbagy a kuriózní kombinaci směrovek v zrcátkách z černého plastu.

V interiéru najdete místo loketní opěry dlouhý středový tunel s mnoha přihrádkami, zvyknete si také na nedělené stropní osvětlení, jednotnou černou barvu a plastové vše, co je u vyšších výbav kožené či chromové. Kvalita zpracování je přitom stále příkladná. Autu pochopitelně zůstal obrovský zavazadelník i slušný prostor na zadních sedadlech, na zavření pátých dveří je ale nutno využít větší sílu.

skoda octavia strednitrida testy skoda octavia strednitrida testy
V dané třídě špičkové auto nebrzdí v rozletu ani tak minimalistický motor, ale spíš poměr výbava/cena. Pokud potenciálnímu kupci stačí seznam základní výbavy, je i tato extrémní motorizace dobrou volbou s jediným potenciálním rizikem rychlejšího poklesu hodnoty.

První cena vozu464.900,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, liftback)
První cena vozu s testovanou motorizací464.900,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, liftback)
Základní cena testovaného vozu464.900,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, Combi)
Cena testovaného vozu vč. příplatků577.700,- (1.4 MPI 55 kW, Classic, Combi)

Plusy:

  • jízdní vlastnosti vylepšené lehkým motorem
  • kvalita zpracování
  • vnitřní prostor

Minusy

  • malý tah motoru ve vyšších rychlostech
  • některé položky příplatkové výbavy
  • hlučnost ve vyšších otáčkách

Témata
Škoda Octavia Combi 1.4 55 kW
Cena základní sestavy 464 900 Kč
Výbava základní sestavy ABS+MBA+EBV+MSR+ASR, Airbag řidiče a spolujezdce s přitahovači před. bezpečnostních pásů, Boční airbagy vpředu, Centrální zamykání, SAFE systém, Deaktivace airbagu spolujezdce, Elektromechanický posilovač řízení, Tři hlavové opěrky vzadu, Imobilizér, štítek s VIN kódem, Indikátor vnější teploty (pouze u automat. převodovky), Multifunkční ukazatel (pouze u automat. převodovky), Odkládací schránka pod rádiem, Odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce, Osvětlení zavazadlového prostoru - 2 lampičky, Příprava pro uchycení dvou dětských sedaček s bezpečnostním systémem ISOFIX na zadních sedadlech, Příprava pro rádio, 4 repro vpředu a sklopná neodnímatelná střešní anténa, Rezervní kolo ocelové, Signalizace nezapnutí bezpečnostního pásu řidiče, Roletový kryt v zavazadlovém prostoru, Tři tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče, WIV (flexibilní servisní intervaly), Zadní sedadla dělená, sklopná, Zvuková signalizace nevypnutých světel, Zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, Boční směrové ukazatele integrované do vnějších zpětných zrcátek, Kotoučové brzdy vzadu, Mechanicky stavitelná vnější zpětná zrcátka v černé barvě, Mechanicky uzamykatelné víčko palivové nádrže, Nárazníky lakované v barvě vozu s černou ochrannou lištou, Ocelová kola 6Jx15" s velkoplošnými kryty kol Castle, Označení motorizace na zádi (mimo 1,4/55 kW), Pneu 195/65 R15, Zadní stěrač Aero s ostřikovačem Kč
Cena testované sestavy 577 700 Kč
Výbava testované sestavy 4 hlavové airbagy + boční airbagy vpředu (+9900,-), Alternátor 110A (+0,-), Autorádio Stream s CD přehrávačem (+11000,-), Climatic - klimatizace s automatickou regulací (+34100,-), Dálkové ovládání centrálního zamykání (+4000,-), El. nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka (+4000,-), El. ovládání oken vpředu (+7000,-), ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR (+12900,-), Indikátor vnější teploty (+900,-), Kola HELIOS z lehkých slitin 6,5Jx15"4ks (+13400,-), Rezervní kolo ocelové (neplnohodnotné) (+0,-), Střešní nosič (+5500,-), Tónovaná skla (+4900,-), Vkládané tkané koberce (+1300,-), Výškově nastavitelná sedadla vpředu + bederní opěry (+3500,-), Zakrytí zavazadlového prostoru (+400,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 126 / 3800 - 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 169
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 15.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.8 / 5.8 / 7.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 580 / 1620
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1245 / 660
Rozměr pneu: 195/65 R15
Škoda Octavia Combi 1.4 55 kW
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4572
b) šířka (mm): 1769
c) výška (mm): 1468
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1539
f) rozchod vzadu (mm): 1528
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 820 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku