Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Combi 1.4 TSI Elegance: Jízdní dojmy

Autotip Autotip Autotip Autotip 13. 6. 2013 • 08:03
27
61
Zobrazit náhledy (27)
Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia
Je to jako derby pražských S nebo mistrovství světa v hokeji, i kariéru výrobků mladoboleslavské Škody Auto sleduje celý národ. Teď přijíždí octavia v praktičtějším provedení kombi.

Tuhle testovanou octavii pohání turbodmychadlem přeplňovaná čtrnáctistovka TSI z nové rodiny EA 211, jejíž stejnojmenná předchůdkyně se dávno zabydlela v různých modelech koncernu. Lze ji kombinovat s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo sedmistupňovým automatem, který by ovšem stál 50 000 Kč.

Čtyřválcová 1.4 TSI se 103 kW a 250 N.m se nachází ve výkonové nabídce benzinových motorů přesně uprostřed, mezi slabší 1.2 TSI/77 kW a 1.8 TSI/132 kW. Představuje ideální kompromis, je tak akorát silná a přitom příjemně tichá. Možná bychom ocenili, kdyby byla živější i v nejnižších otáčkách – zátah se po překročení 1500/min náhle zvedne, takže počáteční ospalost může někoho přinutit zbrkle šlápnout na plyn.

Na průběh výkonové křivky si ale během několika kilometrů zvyknete a pak s pravou nohou pracujete lépe. Turbomotor je však výrazně citlivý na řidičský styl. Při běžném tempu se vejdete pod šest litrů, časté vytáčení nebo rychlé tempo však 1.4 TSI oplácí i apetytem přes 9 l na 100 km...

Autor: Eva Srpová, Auto Tip

Foto: Petr Homolka

Kompletní text, včetně všech tabulek a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 12/13, který je právě k dostání na stáncích.

Související články

Témata
16. 6. 2013 13:59
Re: devet litru
s téma 15 to je blbost
v pa sem to zkousel s 1.8tsi, v MB na dalnici vynuloval PP, snazil jsem se jet 180, ale diky hustote provozu se to na 180 rozjelo a hned zase sem sundaval nohu z plynu, tak polovinu cestu sem jel 150-160, mistama jel i pod 120 a pak zas plnej na 180.
výsledek - na cernym moste prumer 151km/h, spotřeba 8.1.
takze při 180 trvalých bych moh jet tak za 10, 15 je uplna hovadina. novejsi tsi jsou uspornejsi, tak by se to k 9 dostat mohlo ..
nezapomínej, ze při tech 180 s timhle motorem jedu na necelou polovinu vykonu
15. 6. 2013 10:57
Re: jízdní dojmy
to já chápu - takových výtahů článků s odkazem na Autotip je tu spousta, ale tenhle je opravdu velmi krátký a nedozvíš se v něm prakticky vůbec nic co by korespondovalo s jeho názvem protože "jízdních dojmů" tu opravdu moc není - takové dva odstavečky asi málo koho přesvědčí aby šel do trafiky a časopis zakoupil
15. 6. 2013 00:02
Re: Spotreba benzinu
Nez zacnes klikat na smajliky, zkus se podivat na nejaky web se spotrebami realnych uzivatelu u soucasnych motoru. A treba na tom obecne znamem nemeckem najdes u co dynamiky a vykonu srovnatelnych, ve sve tride nadprumernych motorizaci u typickeho zastupce nizsi stredni nasledujici: Golf 2.0 TDi 125 kW - 6,58. Golf 1.4 TSi 118kW-7.45 . Oboji pocitano z nekolika set uzivatelu. Vyrazne mene cetnejsi 1.8 TSi - 7.83. Smajliky i zabava pak nejak dochazi.
Avatar - Ozzman
14. 6. 2013 16:38
Re: Koukám, že motoristé jsou stejní bajkaři jako rybáři
Nebál, auto bylo postaveno dobře, nebyla to Fabia :-) Akorát sem se bál, že ten vysavač začne brát i trávu okolo cesty:D
14. 6. 2013 16:25
Re: Koukám, že motoristé jsou stejní bajkaři jako rybáři
Nebal si sa, ze tomu odpadnu kolesa a vystrelia piesty? >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku