Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Combi: Online test na Auto.cz

Diskuze (432)
Zajímá vás nová Octavia Combi? Sledujte Auto.cz!

Online reportáž byla ukončena a nyní se můžete těšit na na plnoformátové jízdní dojmy a video.

Aktualizováno 18:10 Závěr dnešního dne patří Octavii 4x4 s motorem 1.8 TSI a převodovkou DSG. Pohon Haldex 5. generace funguje výborně, jak jsme se přesvědčili na šotolinové testovací trase. Nejsilnější Octavia bez zaváhání zvládá rozjezdy, pomalou i rychlou jízdu do kopce. Navíc se převodovka DSG naučila lepším mravům při rozjezdech a zvýšený podvozek s víceprvkovou nápravou skvěle filtruje nerovnosti.

skoda octavia jizdnidojmy novemodely skoda octavia jizdnidojmy novemodely

Aktualizováno 15:35 V kombi se o kousek zvýšila střecha, takže vzadu nabízí více místa pro hlavu než liftback. Velký prostor pro nohy zůstává, stejně jako dostatečná vnitřní šířka. To znamená, že Octavia Combi bez výhrad splní typické rodinné požadavky - pohodlnou přepravu čtyř osob a většího množství nákladu. Samozřejmostí je možnost připlatit si například za 230V zásuvku nebo vyhřívání zadních sedadel.

skoda octavia jizdnidojmy novemodely skoda octavia jizdnidojmy novemodely

Aktualizováno 13:48 Zavazadlový prostor má objem 610 l, sklopením zadních sedadel (pouhým zatažením za páku) objem naroste na 1740 litrů. Sedadlo u spolujezdce je sklopné, což dovoluje převážet i velmi dlouhé předměty. I Octavia Combi je vybavena oboustranným kobercem a síťovým programem, navíc oproti liftbacku přidává dvojité dno, pod které se dá dá uložit roleta zavazadlového prostoru či příčný střešní nosič.

skoda octavia jizdnidojmy novemodely skoda octavia jizdnidojmy novemodely

Aktualizováno 12:53 Zastavení na bavorském venkově: sjeli jsme z dálnice a Octavia se předvedla jako opravdu všestranný rodinný vůz. V zatáčkách se pohybuje zlehka, kombi je ještě o kousek vyváženější než liftback. Ale to platilo už v předchozí generaci. Základní motor se na sprinterské výkony nehodí, svižná plynulá jízda mu ale vysloveně sedí. Pomáhá široké pásmo využitelných otáček a vhodně odstupňovaná převodovka. Možnosti podvozku výrazně překonávají výkon motoru, takže o aktivní bezpečnost se netřeba obávat.

skoda octavia jizdnidojmy novemodely skoda octavia jizdnidojmy novemodely

Aktualizováno 12:14 K testování jsme zvolili jedinou Octavii Combi vybavenou základním motorem - 1.2 TSI o výkonu 63 kW. Čtyřválec je spojený s pětistupňovou převodovkou, ale navzdory tomu si s Octavii docela snadno poradí. Akcelerace není příliš živá, ale v autě obsazeném třemi lidmi a zavazadly stále dostatečná. Na dálnici jsme se bez potíží rozjeli na 180 km/hod. Při 130 km/hod motor točí 2.900 otáček a spotřebuje v průměru 6,4 l/100km.

skoda octavia jizdnidojmy novemodely skoda octavia jizdnidojmy novemodely

V pondělí 29. dubna vyráží redaktoři Auto.cz vyzkoušet novou Škodu Octavia Combi. Naše první dojmy vám zprostředkujeme online přímo z testování, k dispozici budeme mít exkluzivně základní turbomotor 1.2 TSI/63 kW. Pokud tedy v pondělí odpoledne otevřete stránky Auto.cz, budete úplně první, kdo se dozví, jak nová Octavia Combi s přeplňovanou dvanáctistovkou doopravdy jezdí!

Program mezinárodní prezentace bude pestrý. Na trase z Mnichova do Kitzbühelu vyzkoušíme zmíněný turbomotor 1.2 TSI/63 kW, v okolí tyrolského městečka pak usedneme za volant Octavie Combi 4x4.

Diskuze (432)
Avatar - Hammunasakra
1. 5. 2013 12:37
Re: Vsadíme se, že ...
Ok, proč si představujete že bude spolehlivější? :-)
Nu a "stejná spotřeba" motorů 1.2TSi 63 kW/160 Nm a R6 30d 190 kW/560 Nm = není spíš DRTIVOU PROHROU - prvně jmenovaného? ;-)
Hezčí je SILNĚ DISKUTABILNÍ - velmi individuální záležitost. Jak by dopadl "náhodný" vzorek třeba 1000 lidí po celé Evropě nevím, ale dost možná TÉŽ ve prospěch BMW = i tento váš argument "stojí na vodě" :-)
Nu a za (jednoznačně) LEPŠÍ (nejen) vůz se prostě musí (při)platit (mně třeba zase příjdou VELMI vysoké ceny Octavie včetně příplatkové výbavy..
Avatar - rohYpnol
1. 5. 2013 10:59
Re: KONEČNĚ NORMÁLNÍ TEST OCTAVIE
Jenže v zahraničí dává Octavia mnohem větší smysl, protože není předražená v porovnání s konkurencí, nabízí solidní základní výbavu.

Ale u nás? Stále stejná písnička - předražený holobyt, kde vše je za příplatek...
1. 5. 2013 09:41
Re: Vsadíme se, že ...
A zbylé údaje ignoruješ, to Ti jde, vytrhávat z kontextu :no:
1. 5. 2013 00:12
Re: KONEČNĚ NORMÁLNÍ TEST OCTAVIE
Tak zrovna Britové jsou gentlemani - takže po zhlédnutí škrabky - zvolat fantastické, není až tak na místě, nicméně v případě Carbuyer jsem ještě neviděl, že by nějaký automobil kritizovali, naopak podobně jako zdejší server (ten ale pouze u koncernových aut) vyjmenovávají pouze přednosti.

Osobně jsem ze Škody docela nadšený, jednoduchou zadní nápravu nevidím jako nepřekonatelný problém, ovšem nepropukám takovému nadšení jako zdejší redaktoři a vidím přesně nedostatky, podobně jako Rasto Chvala - což je v naprostém kontrastu se zdejšími.
Avatar - Hammunasakra
30. 4. 2013 23:04
Re: Když se nedaří co se dařit má
Automobilka rozhodně počítá/předpokládá že v česku se jich prodá 60% (oproti 40% karoserií liftback :-)