Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia dostane motor 1,2 TSI (77 kW)

Ondřej Láník
Diskuze (430)
Dalo se to čekat, ale teď je to už jisté. Generační výměna nejpopulárnější benzinové motorizace v Octaviích je na spadnutí.

Standardní zážehový motor 1,6 (75 kW) pro Škodu Octavia nahradí v nejbližší době menší čtyřválce 1,2 TSI (77 kW) s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem. Informoval o tom nizozemský dovozce Škody. První vozy mají být do Nizozemska dodány v únoru 2010.

Nový motor dosahuje maxima točivého momentu 175 Nm ve velmi širokém rozmezí otáček od 1550 do 4100 min-1.

Místo kombinované spotřeby 7,4 l/100 km by měla nová stopětikoňová Octavia dosáhnout na normovaný průměr 5,7 l/100 km a stane se tak nejúspornější benzinovou verzí v nabídce. Dosud se tímto označením mohl pochlubit jiný přeplňovaný motor – 1,4 TSI (90 kW) – s nímž je Octavia schopna absolvovat kombinovaný cyklus za 6,3 l/100 km.

Novinkou pro lidovou benzinovou motorizaci bude sedmistupňové DSG s nímž vzroste kombinovaná spotřeba na 5,9 l/100 km.

První zkušenosti s motorem 1,2 TSI na Auto.cz
TEST Škoda Yeti 1,2 TSI – Bude se vám líbit (10/2009)

Ondřej Láník
Diskuze (430)
15. 12. 2009 01:21
Re: Zasmál jsem se fakt...
rymac: Mel by sis to trochu nejdriv srovnat v hlave nez budes psat, jinak by clovek musel byt jasnovidec aby tusil co jsi kterou svoji vetou myslel jako odpoved na ktery prispevek, logiku a navaznost to ponekud postrada.

Ze je 110-120 "nejidealnejsi" je pouze tvoje utkvela predstava - i kdyz tady se taky ztracim, pises ze neni jedina spravna ale je "nejidealnejsi", netusim co tim chtel basnik rict.

Ja nikde o tom, ze jizda vyssi rychlosti prinasi nizsi spotrebu nepsal, muzes mi prozradit kde jsi na to prisel ze bych te o tom mel presvedcovat?

Fakta jsi nenapsal zadna, za ne povazujes svuj subjektivni dojem. O mem stylu jizdy (porad levy) pises nesmysly, ja nic takoveho nepsal, ale bohuzel nejsem jasnovidec abych vedel kdy to nekdo posle do leveho 90, 110 nebo 120 bez toho aby se obtezoval podivat do zrcatka, prip. zrychlil. Pak holt brzdit musim. Vidis vinu v hustote provozu, ja vidim nejvetsi rezervy v plynulosti, kazdy kamion nebo pomaleji jedouci auto, ktere zabrousi do leveho ovlivni provoz na stovky metru daleko.
13. 12. 2009 10:29
Re: Zavazeči a brzdiči všech zemí
Jo, s tou spotřebou je to složitější. Jel jsem 4x stejnou trasu Hodonín - Vranov a zpět. cca 110 km tam (Peugeot 407 2,0 HDi) Zaměřil jsem se na sledování spotřeby v závislosti na jízdě. V dvou případech byli silnice prázdné, ve dvou výskyt brzdičů, kloboukářů, traktorů, avií apod. Můj rychlostní průměr i čas byl vždy velmi podobný, spotřeba mi však v případech kdy jsem se musel vypořádat s brzdiči šla výrazně nahoru. Respektive jsem musel úplně rezignovat na eko - rallye. (Slabý provoz na venkovských silnicích cca 4,0, silný provoz cca do 6). Předjet traktor a tři brzdiče znamená šlápnout tomu na krk, spotřeba ti vyletí a když to uděláš v každé dědině, tak se ti průměr nečekaně posune úplně jinam. Pokud by brzdiči nesmyslně nebrzdili, nemusel bys tak často předjíždět a měl mimo ušetřených nervů i nižší spotřebu. 1,2 turbo benzin v Octávce určitě spotřebě při předjíždění brzdičů nepřeje.
13. 12. 2009 09:35
Re: Historia sa opakuje PRE SKODOVACKYCH HONICOV
Tak jsem viděl start raketoplánu a můžu Vám sdělit, že do 50 let budeme bydlet na Marsu a do 100 let těžit suroviny na Venuši.
P.S. Zdravím kolegu věštce horvata.
12. 12. 2009 15:34
Re: Historia sa opakuje PRE SKODOVACKYCH HONICOV
Skusal som Yeti 1,2TSI Motor neni vobec taky zlý ale len pokial je novy, ale tak po 50000km bude mať turbo vydrate ložiska motor bude mať 70koni a po 100000km turbo bude mať vylámané lopatky výkon bude 50 koni a 0-100km/h bude za 32s ako na oktavii ale tej generacie zo 60 rokov, cena bude tiež rovnaka ale mena sa zmenila na €. /HISTORIA SA OPAKUJE/
12. 12. 2009 13:32
Re: ok
no to poisteni uz nie je tak zle.. Ale druha vec. ANo stare auta mali malo vykonu ale boli to tazsie objemy ktore neboli tak pretlakovane ako tieto nove. AKo vravim , nejdem sa hadat ci to vydrzi, cas ukaze a o pat rokov tu budeme diskutovat ze je to dobry motor a my pochybovaci o tom sme sa mylili alebo je ten motor proste slaby na velke auta a su s nim problemy v tazsich autach. Az cas ukaze.. Aj na HTP bolo vela reci ze je to dobre alebo zle a az teraz sa uz vie na co je tenm motor dobry a na co absolutne nie.