Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia RS Combi stála před 15 lety totéž co dnes. Ale ty absurdně drahé příplatky!

Jan Mička Jan Mička 13. 6. 2017 • 11:43
52
18
Zobrazit náhledy (52)
Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000 Škoda Octavia RS 2000
První generace nejrychlejší sériové škodovky byla uvedena už v roce 2000. S příchodem kombi o dva roky později byla nabídka kompletní.

Verze RS se v rámci modelu Octavia těší obrovskému úspěchu. Celosvětově zaujímá zhruba třináctiprocentní prodejní podíl, kupříkladu v Německu a Švýcarsku je to dvacet procent, a v České republice nese znáček RS zhruba každá desátá prodaná octavia. Historie „eresa“ se začala psát už v roce 2000, tedy až po modernizaci výchozí verze, o dva roky později pak dorazila i varianta kombi, která spojila rychlost a maximální přepravní kapacitu do jednoho produktu.

Tenkrát ještě neexistovalo něco tak „okázalého“ jako dieselová varianta, v té přišla až první generace Fabie RS v březnu 2003, a dokonce ani automatická převodovka. Jedinou možností pohonu první Octavie RS byl čtyřválec 1.8 20V Turbo s výkonem 132 kW v 5500 otáčkách a točivým momentem 235 N.m v rozmezí 1950 až 5000 otáček. Párován byl pouze s manuální pětistupňovou převodovkou. Jenom pro srovnání: dnešní 1.8 TSI v obyčejné octavii má stejných 132 kW, o 15 N.m vyšší točivý moment, a lze jej kombinovat se šestistupňovým manuálem i „suchým“ sedmistupňovým DSG.

Jak ukazuje dobový ceník z července 2002, je na tom Škoda Octavia RS s cenou velmi podobně i dnes. Tehdy vyšel základní liftback na 680.900 a kombi stálo 735.900 Kč, dnes vůz pořídíte od 696.900, potažmo 731.900 korun. Ano, dnešní kombi je o čtyři tisíce levnější, než tomu bylo před patnácti lety. V nabídce tehdy byly čtyři odstíny laku karoserie (černý s perleťovým efektem, stříbrný, červený a žlutý), z nichž se připlácelo pouze za jediný – stříbrný diamantový, navíc lidových 3300 Kč.

Základní výbava zahrnovala litá 16“ kola včetně ocelové rezervy, boční ochranné lišty, sportovní koncovku výfuku, spoiler na pátých dveřích, odlišné nárazníky, zatmavené boční blikače, sportovní provedení interiéru, tříramenný sportovní volant, kovové kryty pedálů, manuální klimatizaci, tónovaná skla, dva airbagy, ABS a protiprokluzový systém, elektricky ovládaná boční okna nebo rádio Symphony s kazetovým přehrávačem.

Vedle toho jste si mohli připlatit za spoustu dalších prvků. Například xenonové světlomety (22.500 Kč), automatickou klimatizaci (17.400 Kč), tempomat (12.000 Kč), vyhřívaná přední sedadla (5900 Kč), parkovací senzory (9000 Kč), boční airbagy vpředu (8900 Kč), elektricky ovládané střešní okno (19.800 Kč), navigaci s integrovaným rádiem (78.400 Kč), případně rádiem a CD měničem v kufru (92.400 Kč), a v kombinaci s rádii Symphony jste dokonce mohli mít i přípravu pro mobilní telefon – buď s držákem na středové konzole (9600 Kč), nebo v loketní opěrce (13.600 Kč).

Po pročtení ceníku mě dále překvapily dvě věci. U verze Combi jste si nemohli připlatit za 17palcová litá kola Spider s pneumatikami 205/50, která u liftbacku vycházela na 10.000 Kč včetně lité rezervy. Dále to byla světlá výška jednotlivých karosářských verzí. Zatímco liftback ležel 119 milimetrů nad vozovkou, kombi bylo silnici o 5 milimetrů blíže.

A na závěr jedna perlička, která se objevila v katalogu Octavie RS liftback, tedy ještě před příchodem kombi. „Dosud nejrychlejší – ale přesto ještě cítíme značné skryté rezervy,“ píše se na jedné z prvních stránek...

Škoda Octavia RS - technická data a ceny pro rok 2002
VerzeLiftbackCombi
Zdvihový objem [cm3]17811781
Válce/ventily4/54/5
Největší výkon [kW/min]132/5500132/5500
Točivý moment [N.m/min]235/1950-5000235/1950-5000
Převodovka5M5M
Max. rychlost [km/h]235231
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,98,0
Komb. spotřeba [l/100 km]8,08,0
Pohotovostní hm. [kg]13251340
Základní cena [Kč]680.900735.900

Související články

Témata
20. 7. 2017 01:22
Re: Bože
Škodofka není žádnej prodejní trhák. Milion vyrobenejch kusů z ní dělá trpasličí manufakturu.Víc vyrobí i Wulling >:D Ale 20. místo taky není špatný >:D

[odkaz]
20. 7. 2017 01:17
Re: Absurdní ceny
Pokud se nějaká holka nechá sbalit na Oktávku, tak za to nestojí jí mít. >:D Osobně bych byl rád, kdybych se takový zbavil >:D
Avatar - twistedTSD
14. 6. 2017 18:46
Re: Bože
Všiml jsem si. Pak ty diskuse nemají vypadat jak vypadají, když si do nich někdo chodí jen "odplivnout."
14. 6. 2017 16:22
Re: Absurdní ceny
ja to v ceniku vidim jinak
ty asi budes jeden z tech zakoplexovanych ubozaku, kterymu soused s oktavkou sbalil holku
Avatar - Riceeater
14. 6. 2017 14:51
Re: Absurdní ceny
U jiných výrobců ano... >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku