Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda omladila SUV-kupé Kodiaq GT. Největší novinky najdeme uvnitř

Škoda Kodiaq GT
Škoda Kodiaq GT
Škoda Kodiaq GT
Škoda Kodiaq GT
37 Fotogalerie
Diskuze (0)

Škoda Kodiaq GT, specialitka určená primárně pro čínský trh, prošla zajímavou modernizací.

Na první pohled omlazení není výrazné, zvlášť, když se na toto sportovněji střižené SUV podíváme zepředu. Všimnout si můžeme jen masky chladiče s černým rámováním.

Zadní partie se proměnily více: vůz dostal lehce upravené světlomety a především nový nárazník, který je výrazněji tvarovaný a s naznačeným difuzorem. Místo dosavadních kulatých koncovek výfuku vidíme chromované rámečky. A s největší pravděpodobností falešné, z dostupných fotografií se zdá, že výfuk ve skutečnosti ústí za nárazníkem.

Na významné novinky narazíme uvnitř. Jde především o jinou palubní desku, která už se liší od té, jakou známe z běžného evropského Kodiaqu. Tvar naznačuje, že nenabízí praktickou schránku nad tradiční přihrádkou před spolujezdcem.

Novinku představuje také plovoucí 12" dotyková obrazovka s poslední verzí škodováckého infotainmentu. Dále se změnilo prostředí digitálního přístrojového panelu a Kodiaq GT dostal nový volant.

Video placeholder
Test spotřeby: Škoda Kodiaq vs Toyota Highlander • Zdroj: auto.cz

Čínští zájemci mohou vybírat ze dvou verzí: TSI 330 Premium Edition a TSI 380 Ultimate Edition. Prvně uvedená varianta nabízí černé čalounění doplněné o červené prošívání, druhá pak částečně červené čalounění, které najdeme nejen na sedadlech, ale i ve výplních dveří a na palubní desce.

Obě dostupná provedení se liší také technikou. V obou případech sice pod kapotou pracuje turbodmychadlem přeplňovaný zážehový dvoulitr spojený se 7stupňovou převodovkou DSG, ve verzi TSI 330 však poskytuje maximální výkon 137 kW a nejvyšší točivý moment 320 Nm, TSI 380 dává 162 kW a 350 Nm.

Slabší motorizace má navíc jen pohon předních kol, silnější je výhradně čtyřkolkou. A liší se třeba také kola, 330 jezdí na devatenáctkách, 380 na dvacítkách.

Jiné jsou pochopitelně i ceny: TSI 330 Premium Edition stojí 203.900 jüanů, což je v přepočtu asi 726 tisíc korun, TSI 380 Ultimate Edition vyjde na 243.900 jüanů, tedy zhruba 868 tisíc korun.

Přestože Kodiaq GT je model určený pro čínský trh, je pravděpodobné, že si modernizovaný vůz budete moci koupit i v České republice. SUV kupé u nás totiž už nyní prodává společnost HAVEX-auto.

Začít diskuzi