Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen posunul rozhodnutí o gigafactory na baterie o půl roku

ČTK
Diskuze (14)

Automobilka Volkswagen odložila rozhodnutí o výstavbě takzvané gigafactory na výrobu automobilových baterií o půl roku na pololetí roku 2022. O umístění továrny se uchází i Česko.

Řekl to ministr průmyslu a obchodu a dopravy Karel Havlíček (za ANO). O gigafactory měl jednat Havlíček a premiér Andrej Babiš (ANO) s předsedou představenstva Volkswagenu Herbertem Diessem. Havlíček s Diessem nakonec jen podepíší memorandum o podpoře výstavby dobíjecích stanic pro elektromobily v Česku. Těch by mělo vzniknout zhruba 3000.

Továrna na autobaterie by mohla vzniknout v areálu bývalé hnědouhelné elektrárny Prunéřov 1. Havlíček již v létě podepsal s energetickou firmou ČEZ memorandum o podpoře projektu. Vedle ČR jsou ale podle něj ve hře i další lokality, například v Polsku.

Plánovaná česká továrna by mohla vyrobit baterie o kapacitě více než 30 gigawatthodin, což vystačí pro 400.000 až 800.000 osobních automobilů ročně. Záleží na technologii výrobce, respektive výrobců baterií z cínoveckého lithia a na kapacitě finálních baterií.

Koncern Volkswagen, jehož součástí je i tuzemská Škoda Auto, se na elektromobilitu výrazně zaměřuje, do deseti let by měly 70 procent jeho prodejů v Evropě tvořit elektromobily. V Evropě chce spolu s partnery postavit do roku 2030 celkově šest velkých továren na akumulátory. Vedle Německa a Švédska se rozhoduje o umístění další gigafactory například ve Španělsku. Jelikož půjde o obří investice, umístění dalších továren detailně analyzuje.

"Doposud nebylo rozhodnuto o žádných jiných lokalitách než Salzgitter (Německo) a Skellefteå (Švédsko). Další rozhodnutí budou přijata po důkladných jednáních se všemi odpovědnými partnery ze soukromého i veřejného sektoru v různých zemích. Pokud jde o Českou republiku, Škoda Auto je připravena se do projektu zapojit," řekl mluvčí Škody Tomáš Kotera.

Havlíček dnes ráno jednal se zástupci Škody Auto o dopadech výpadku dodávek čipů na český automobilový průmysl, který zaměstnává kolem 180.000 lidí. Kvůli tomu zvažuje podporu dotčených oborů novým programem Antivirus, který vláda použila během koronavirové pandemie. Suploval by klasický kurzarbeit, který stále není legislativně zakotvený. O podpoře bude jednat příští pondělí tripartita. Plánované odstávky výroby mají podle Havlíčka trvat do konce roku.

Memorandum o podpoře rozvoje elektromobility mají vedle zástupců vlády, Volkswagenu, Škody Auto a ČEZ podepsat i Ředitelství silnic a dálnic, Správa železnic a Ředitelství vodních cest, na jejichž pozemcích by měla dobíjecí místa vzniknout.

ČTK
Diskuze (14)

Doporučujeme

13. 10. 2021 20:44
13. 10. 2021 20:32
Re: Baterie?
Přesně!
13. 10. 2021 20:31
Re: Baterie?
:-[] :-[] :-[] :yes:
13. 10. 2021 14:19
Re: Baterie?
Bylo by asi dobré vidět, jaká by ta poptávka byla bez dotací a všemožných regulací. Zatím se v energetice jen reálně ukazuje to, co skoro každý ví už mnoho let.
13. 10. 2021 10:37
Re: Baterie?
„I přes rychlé a rozsáhlé přijetí elektromobilů využívajících k ukládání energie lithium-iontových byterií lze odhadovat, že zdroje lithia jsou dostatečné pro uspokojení poptávky nejméně do konce tohoto století,“ řekl člen kolektivu vědců Paul Gruber. zdroj: https://www.hybrid.cz/…nske-univerzity/