Škoda Rapid: Takto vypadá čínská verze
Škoda Rapid zamíří na čínský trh příští rok. Od modelu, který se vyrábí a prodává u nás, se liší poměrně hodně.
Hlavní změnou je záď, která byla přepracována. Koncová světla odpovídají spíše designu starších Volkswagenů. A hlavně, čínský Rapid je čtyřdveřový sedan a nikoli liftback. Víko zavazadelníku se tedy nevyklápí spolu se zadním sklem a proto byl změněn i jeho tvar. Číňané tříprostorovou klasiku milují a praktičtější verze by u nich neuspěla.
Boky zůstaly prakticky stejné, vpředu našel u nejlevnější varianty místo jednodušší nárazník s výrazným žebrováním bez mlhovek. Ta postrádá rovněž chromované prvky na karoserii, kliky dveří jsou černé, zpětná zrcátka taktéž. Základ má pouze ocelová kola. Dražší verze je více podobná té, kterou známe my.
Motorovou paletu představují dva benzinové čtyřválce o objemu 1,4 a 1,6 l spojené s pětistupňovou přímo řazenou či šestistupňovou samočinnou převodovkou. Čtrnáctistovka nabídne 66 kW (90 k), silnější šestnáctistovka pak 81 kW (110 k). Základní model bude stát 80 tisíc jüanů (asi 248 tisíc korun), což je hluboko pod magickou hranicí 100 tisíc. Nejdražší varianta ji přesáhne, přijde na 110.000 (zhruba 342 tisíc). Fotografie interiéru dosud nejsou k dispozici, ale vnitřní prostor se zřejmě příliš nezměnil.
Čínský Rapid se vyrábí v továrně Shanghai-Volkswagen, připomeňme, že mateřská automobilka v nejlidnatější zemi má dva společné podniky (ještě FAW-VW v Chengdu). V Šanghaji se chystá nová
Santana, zatímco FAW produkuje
Jettu. Obě sdílí s Rapidem stejný konstrukční základ, konkrétně do značné míry modifikovanou platformu PQ25 původem z Pola.
Škoda působí v Číně od roku 2007. Je zde chápána jako dražší značka, ale oblíbená pro kvalitu a záruky, které poskytuje mateřský VW. V příštím roce se chystá uvést také SUV Yeti a Fabii Combi, odvozený Scout už má premiéru za sebou.