Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda se v budoucnu zaměří spíše na elektromobily, než plug-in hybridy

Ondřej Mára
Diskuze (180)

Automobilku příjemně překvapil zájem o elektromobily, kterým chce do budoucna věnovat většinu své pozornost.

Mladoboleslavská automobilka naskočila na vlnu elektrifikace v roce 2019, kdy představila svůj první plug-in hybrid Škoda Superb iV i první elektromobil Škoda Citigoe iV. Nabídka elektrifikovaných modelů se pak rozšířila ještě o plug-in hybridy Škoda Octavia i první pouze elektrický model Enyaq iV, který jako první Škoda stojí na platformě MEB.

Koncem srpna tohoto roku se automobilka pochlubila výrobou již 100.000 elektrifikovaných vozů a plány na další rozšiřování elektrifikované nabídky, ta se ale nejspíš rozroste o další čistě elektrické vozy, než plug-in hybridy.

To ostatně v rozhovoru pro autogazette naznačil současný CEO automobilky Škoda Thomas Schäfer, který se k tématu priorit dostal od tématu současné čipové krize. Ta totiž podle očekávání znemožní automobilce výrobu cca 100.000 plánovaných automobilů a mohla by zkomplikovat i úsilí vyrovnat se výrobě z loňského roku, kdy vzniklo přes milion automobilů.

Schäfer v rozhovoru vyjádřil naději v silné čtvrté čtvrtletí, kdy se automobilka pokusí dosáhnout svých výrobních cílů především s čistě elektrickým modelem Enyaq iV, který se ve výrobě stal prioritou.

Ostatně zdá se to jako rozumný přístup, neboť se objednávky pohybují okolo 70.000 kusů, což podle Schäfera překvapilo i samotné vedení automobilky. A do budoucna to možná ovlivní i další směřování vývoje, kdy přednost dostanou klasické elektromobily před plug-in hybridy.

Video se připravuje ...

Samozřejmě, PHEV jsou důležité pro fleet, to je také důvod, proč jsme vytvořili takovou nabídku pro Octavii a Superb, ale ostatní modely nebudou následovat tento příklad. Nemá to pro nás smysl. Naší budoucností je čistě elektrický automobil,“ cituje Schäfera web Elecktrek, který na rozhovor upozornil.

Cílem automobilky tak bude poprat se s čipovou krizí a vyrobit v příštím roce maximum z objednaných vozů Enyaq iV. Sluší se navíc dodat, že v blízké době očekáváme představení také stylovějšího Enyaqu s karoserií SUV-kupé, který by mohl přitáhnout další nové zákazníky. Do roku 2025 se pak očekává ještě menší elektrická Škoda.

Ondřej Mára
Diskuze (180)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
22. 9. 2021 14:58
Re: taky názor
Co máš společnýho dopravní značení se zákazem používat věc, kterou si koupil, zaplatil z ní dph , celý život platíš spotřební daně a dph ze servisu, pohonných hmot, ND a spotřebáku a pak ti řeknou že to máš dát do šrotu?

to je demokracie? Fakt?

To je zelený bolševismus stalinistického typu. Ještě běž udat rodiče že topí uhlím a jezdí dehtovou Fabií, budeš hrdina jako Pavlík Morozov :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
22. 9. 2021 14:54
Re: taky názor
Byt ti chtěj zdanit Piráti, 10% daní z tržní ceny.

Takže jo, máš jim dát svůj byt. Na boty ještě dojde :-)
Avatar - Barrichello
22. 9. 2021 14:53
Re: taky názor
Jo kde chybí lidi? V pásových výrobě, ve skladech typu Amazon, kde tě kontroluje algoritmus, máš denní normu balíků co musíš opípa a založit do regálu, jinak letenka.

Nebo joby kde dávaj 90 kč na hodinu, hrubýho. Nebo černoty minimálka + bokem, na důchod ti jde kulový a šetři si na důchod z 22 čistýho:) KOMIKU.
Popř berem jenom když budeš dělat na IČO, nebo věci typu číšník za 15 základ a zbytek z provize, když nechodí lidi, tak si tam za 21 atd
To chce dělat mraky lidí tyhle práce, tam stojí zástupy přímo :)

Už ani ukrajinci to nedělaj. I ti chtěj 140 na hodinu a radši jezdí dodávkou, sou v callcentrech, dělaj prodavačky atd

místo aby makali na stavbách, uklízeli, myli okna, dělaly pokojské nebo někde hlídali za suchý z nosu
Avatar - Barrichello
22. 9. 2021 14:49
Re: taky názor
A proč by měl někdo jezdit nákupní taškou se zdechlým motrem když si může koupit V6? :-)

Kvůli tomu že tobě připadá že je tu špatný vzduch, nám připadá že je to dobrý vduch.
Avatar - Barrichello
22. 9. 2021 14:48
Re: taky názor
Jistě, kotel bych schválen podle tehdejší normy a funguje.

Ale ekologické je ho dát do šrotu a vyrobit novej. Stejně jako ukončit těžbu v OKD a vozit do ostravských tepláren uhlí z Austrálie a Ruska :-) :-) :-)

Jak si psal jinde, ta výměna stejně proběhne, protože někdo bude líný topit uhlím, druhý bude chtít modernější kotel s větší efktivitou a lepší obsluhou, třetímu odejde.....přirozená výměna.