Škoda Superb Combi: Co vás zajímá? Odpovědi
Z mezinárodní prezentace Škody Superb Combi jsme si přivezli nejen první zkušenost za volantem nového kombi, ale taky několik nových informací. Nakolik bylo dotazování úspěšné posuďte sami. Partnerem nám byl Eckhard Scholz, člen představenstva Škody Auto zodpovědný za technický vývoj.
Protože rozhovor, který jsme vedli, byl spíše neformální. Informace, které jsme získali, se pokusíme shrnout do krátkých a věcných odpovědí.
Jaký je očekávaný odbyt modelové řady Superb?
Současná poptávka činí přibližně 30 tisíc vozů ročně, Combi má tvořit asi 60 % prodeje modelové řady, takže produkce by se s nástupem Combi měla zvýšit o 30 až 35 tisíc vozů.
Kdy se do Superbu Combi dostane motor 1,6 TDI CR? Jaká je budoucnost motoru 1,9 TDI PD?
Konkrétní termíny pro generační výměnu jsme nezískali, ale potvrzeno bylo, že motory TDI PD končí s rokem 2010 kvůli neplnění emisní normy Euro 5 a budou nahrazeny motory se vstřikováním common-rail
V Číně se prodává Superb s motorem 2,0 TSI. Dočká se jej také Evropa?
Konkrétní odpověď jsme nedostali, ale je zřejmé, že podobný motor dává v modelové řadě největší Škody smysl nejen nám.
Čínský Superb má koncová světla sestavená z diod. Nezvýšilo by atraktivitu českého Superbu, kdyby je měl taky?
Dostali jsme potvrzeno, že diodová světla jsou pro Superb perspektivním designovým a bezpečnostním prvkem. Konkrétní termín uvedení na trh ale nepadl. My doplňujeme: Snad při nejbližším faceliftu.
Kdy se dočkáme vyspělých asistenčních systémů? Adaptivního tempomatu, hlídání mrtvého úhlu, head-up-displeje...
Technicky jsou to spíše menší úkoly, související s nutností integrace do existujících systémů v automobilu. Klíčovým faktorem jsou ale relativně nízké počty vyrobených vozů. Velkoobjemový model, jako je VW Passat, vzniká ročně ve stovkách tisíc kusů, Superb jen v desítkách tisíc kusů. Náklady spojené se zavedením nových prvků výbavy se promítají v ceně auta. Pokud se rozpočítávají v řádově menších objemech, zvyšuje to neúměrně cenu. Superb musí zůstat cenově konkurenceschopný, je v segmentu stále ještě nováčkem a jeho cílem je zvyšovat prodané objemy na úkor konkurentů. Některé z výše uvedených prvků se mohou v budoucnu objevit, ale například nepřítomnost elektromechanické parkovací brzdy prakticky vylučuje instalaci adaptivního tempomatu s funkcí stop&go.
Objeví se v nabídce převodovka DSG pro motor 1,4 TSI?
Po konstrukční stránce v tom není problém, je ale otázkou, zda by tato verze našla dostatek zákazníků.
Francouzští konkurenti (Laguna, 407, C5) ve střední třídě nabízejí naftové šestiválce. Je už definitivní, že se jich u VW Group nedočkáme?
Ano, u vozů které mají motor uložený vpředu napříč, není integrace naftových motorů V6, které má VW Group k dispozici, možná. Počítá se jen se čtyřválcovými turbodiesely.
Proč nemá Superb Combi samostatně otevíratelné zadní sklo, když liftback má poměrně složitý Twindoor.
Jedním z faktorů je zvýšení hmotnosti pátých dveří, ale hlavním důvodem jsou příliš vysoké náklady. To se dostáváme zpět k relativně nízkým výrobním počtům aktuálního Superbu ve srovnání se zavedenými konkurenty. Co se týká možnosti otevření pátých dveří Combi bez ušpinění, poslouží podobně elektromechanické otvírání dodávané za příplatek.
Jaká je budoucnost střešní antény u Superbu, když na Superbu Combi se již objevilo modernější řešení?
Kolem tohoto prvku se vedla dlouhá diskuze. Technicky je komplikací relativně malé zadní sklo u Superbu liftback, protože je nutné do skla integrovat anténu, která je u Combi ve třetích bočních oknech. Příští rok by měl přinést vyjasnění této otázky.
Rozměry zavazadlového prostoru
Naměřili jsme následující rozměry zavazadelníku: minimální šířka mezi podběhy 1020 mm, minimální délka u podlahy 1020 mm, délka po překlopení zadních sedáků a sklopení opěradel 1700 mm, výška po plato 560 mm (bez dvojité výsuvné podlahy).