Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Superb Combi: Co vás zajímá? Odpovědi

Ondřej Láník
Diskuze (30)
Před týdnem jsme vám - čtenářům www.auto.cz - nabídli možnost položit dotaz na cokoliv, co souvisí se Škodou Superb Combi. Zde jsou odpovědi.

Z mezinárodní prezentace Škody Superb Combi jsme si přivezli nejen první zkušenost za volantem nového kombi, ale taky několik nových informací. Nakolik bylo dotazování úspěšné posuďte sami. Partnerem nám byl Eckhard Scholz, člen představenstva Škody Auto zodpovědný za technický vývoj.

Protože rozhovor, který jsme vedli, byl spíše neformální. Informace, které jsme získali, se pokusíme shrnout do krátkých a věcných odpovědí.

Jaký je očekávaný odbyt modelové řady Superb?

Současná poptávka činí přibližně 30 tisíc vozů ročně, Combi má tvořit asi 60 % prodeje modelové řady, takže produkce by se s nástupem Combi měla zvýšit o 30 až 35 tisíc vozů.

Kdy se do Superbu Combi dostane motor 1,6 TDI CR? Jaká je budoucnost motoru 1,9 TDI PD?

Konkrétní termíny pro generační výměnu jsme nezískali, ale potvrzeno bylo, že motory TDI PD končí s rokem 2010 kvůli neplnění emisní normy Euro 5 a budou nahrazeny motory se vstřikováním common-rail

V Číně se prodává Superb s motorem 2,0 TSI. Dočká se jej také Evropa?

Konkrétní odpověď jsme nedostali, ale je zřejmé, že podobný motor dává v modelové řadě největší Škody smysl nejen nám.

Čínský Superb má koncová světla sestavená z diod. Nezvýšilo by atraktivitu českého Superbu, kdyby je měl taky?

Dostali jsme potvrzeno, že diodová světla jsou pro Superb perspektivním designovým a bezpečnostním prvkem. Konkrétní termín uvedení na trh ale nepadl. My doplňujeme: Snad při nejbližším faceliftu.

Kdy se dočkáme vyspělých asistenčních systémů? Adaptivního tempomatu, hlídání mrtvého úhlu, head-up-displeje...

Technicky jsou to spíše menší úkoly, související s nutností integrace do existujících systémů v automobilu. Klíčovým faktorem jsou ale relativně nízké počty vyrobených vozů. Velkoobjemový model, jako je VW Passat, vzniká ročně ve stovkách tisíc kusů, Superb jen v desítkách tisíc kusů. Náklady spojené se zavedením nových prvků výbavy se promítají v ceně auta. Pokud se rozpočítávají v řádově menších objemech, zvyšuje to neúměrně cenu. Superb musí zůstat cenově konkurenceschopný, je v segmentu stále ještě nováčkem a jeho cílem je zvyšovat prodané objemy na úkor konkurentů. Některé z výše uvedených prvků se mohou v budoucnu objevit, ale například nepřítomnost elektromechanické parkovací brzdy prakticky vylučuje instalaci adaptivního tempomatu s funkcí stop&go.

Objeví se v nabídce převodovka DSG pro motor 1,4 TSI?

Po konstrukční stránce v tom není problém, je ale otázkou, zda by tato verze našla dostatek zákazníků.

Francouzští konkurenti (Laguna, 407, C5) ve střední třídě nabízejí naftové šestiválce. Je už definitivní, že se jich u VW Group nedočkáme?

Ano, u vozů které mají motor uložený vpředu napříč, není integrace naftových motorů V6, které má VW Group k dispozici, možná. Počítá se jen se čtyřválcovými turbodiesely.

Proč nemá Superb Combi samostatně otevíratelné zadní sklo, když liftback má poměrně složitý Twindoor.

Jedním z faktorů je zvýšení hmotnosti pátých dveří, ale hlavním důvodem jsou příliš vysoké náklady. To se dostáváme zpět k relativně nízkým výrobním počtům aktuálního Superbu ve srovnání se zavedenými konkurenty. Co se týká možnosti otevření pátých dveří Combi bez ušpinění, poslouží podobně elektromechanické otvírání dodávané za příplatek.

Jaká je budoucnost střešní antény u Superbu, když na Superbu Combi se již objevilo modernější řešení?

Kolem tohoto prvku se vedla dlouhá diskuze. Technicky je komplikací relativně malé zadní sklo u Superbu liftback, protože je nutné do skla integrovat anténu, která je u Combi ve třetích bočních oknech. Příští rok by měl přinést vyjasnění této otázky.

Rozměry zavazadlového prostoru

Naměřili jsme následující rozměry zavazadelníku: minimální šířka mezi podběhy 1020 mm, minimální délka u podlahy 1020 mm, délka po překlopení zadních sedáků a sklopení opěradel 1700 mm, výška po plato 560 mm (bez dvojité výsuvné podlahy).

Doporučujeme
Škoda Superb Combi: Největší kombi skupiny VW vyrábí Škoda

Ondřej Láník
Diskuze (30)
Avatar - Emel
20. 10. 2009 15:49
Re: Zeptejte se na co chcete, ja na co chci odpovim
Přesně tak by to bylo nejlepší, jenže to zřejmě nebylo možné... musí se tam přenastavit nějaká hejblátka.
Avatar - Slavek-TDM
20. 10. 2009 11:32
Re: Zeptejte se na co chcete, ja na co chci odpovim
Vite, ja jsem vlastne nic nez mlzeni neocekaval, prece vrcholny predstavitel podniku nevyzvani strategicke plany kazdymu redaktorovi na pockani. To leda by mu nekde v druznem hovoru unikly. Ale tentokrat se to zjevne nestalo :-) Nicmene snahu jste meli, uznavam...
Avatar - iudex
20. 10. 2009 09:18
Re: Zeptejte se na co chcete, ja na co chci odpovim
Ako písal WinDiesel, nijak nebola kritika zameraná voci redaktorom auto.cz, naopak krok smerom k citatelom ocenujem ja a asi aj vacsina ostatných. Len som poukazoval na to, ze ked niekto nechce odpovedat (E. Scholz), akékolvek otázky sú zbytocné, alebo princíp troch opíc: nevidel som, nepocul som, nepoviem.
Avatar - Rysguf.
19. 10. 2009 23:52
Re: Čínský Superb
Ved tie svetla si mozete dat urcite poslat cez Ebay z Ciny, vsetko sa da ked sa chce :-) A budete miesta Nr1 :-)
19. 10. 2009 23:27
Re: Zeptejte se na co chcete, ja na co chci odpovim
Tam to měli vyřešit jinak...prostředním pouze spodek a pravým celé, bez mezikroku.