Škoda Superb od ShifTech: Chcete Superb s výkonem 350 koní? Jede až 260 km/h...
Nepříliš známá firma ShifTech Engineering z belgického Perwezu, který se nachází zhruba 50 km jihovýchodně od Bruselu, si pro objekt svých úprav vybrala překvapivě velký bílý kombík s okřídleným šípem a nejsilnějším motorem v nabídce: přeplňovaným čtyřválcem 2.0 TSI. No, koneckonců proč ne, když se mohou ostré „vagóny“ prohánět po závodních tratích? Ale tenhle superb není určen pro okruhové hrátky, může normálně na silnici.
Co se agregátu týče, nejde o nijak radikální zásah, víceméně softwarový, tedy přemapování řídicí jednotky za pomoci jiného programového vybavení. ShifTech má tyto kity k dispozici pro širokou škálu značek různého cenového rozpětí. Výkon motoru ovšem vzrostl z už tak dost slušných 206 kW (280 koní) až na 258 kW (350 k). Pochopitelně ruku v ruce s tím se navýšila i porce přenášených newtonmetrů: ta vystřelila z původních 350 na 460. Autu určitě zůstala převodovka DSG i standardní čtyřkolka špičkové verze.
Tovární kombi zvládne z klidu stovku za šest vteřin, upravené na tom bude asi ještě o něco lépe, údaje ladiči bohužel tají. Po starším atmosférickém vidlicovém šestiválci 3,6 l, který poháněl druhou generaci a stal se obětí downsizingu, určitě truchlí jeho zarytí milovníci. Ale kdo další? Superb v současné nejsilnější specifikaci má maximální rychlost imitovanou dvěstěpadesátkou. Pokud Belgičané omezovač deaktivovali, pojede auto zhruba 260 km/h, víc ne.
To už však pomalu šlape na paty koncernovému průkopníkovi rychlých kombíků: Audi. Jeho S4 Avant s přeplňovaným benzinovým vidlicovým šestiválcem 3.0 TFSI (260 kW, 500 N.m) sprintuje z nuly na 100 km/h během 4,9 s. Základní modifikace superbu ovšem vyjde na pouhých 672 eur (18.200 korun). Přitom ze showroomu Škody si auto odvezete za 1,015 milionu, zatímco audi je o 637 tisíc dražší. Alespoň v Německu, v ceníku českého importéra zatím chybí.