Škoda ukončila jednání s indickou Tatou o společné výrobě aut
Automobilka Škoda Auto ukončila jednání s indickou Tata Motors o možné společné výrobě aut v rámci strategického partnerství. Firmy se shodly, že nemohou realizovat technické ani ekonomické synergie ve společně požadovaném rozsahu. Nevyloučily ale možnost budoucí spolupráce. Škoda to oznámila v tiskové zprávě.
Škoda jednala s Tata Motors o možnostech spolupráce od letošního března, kdy s ní podepsala memorandum o porozumění. V jednáních mladoboleslavská značka zastupovala celý koncern Volkswagen. Výsledkem měl být společný levný vůz, primárně určený pro indický trh a další rozvíjející se trhy. Auto s platformou nazývanou A0 Entry měl velikostí připomínat Fabii.
"Společnost Škoda Auto ověřovala a vyhodnocovala v posledních týdnech a měsících možnou strategickou spolupráci se společností Tata Motors. Obě společnosti přitom dospěly k závěru, že v současné době se ani technické, ani ekonomické synergie nedají realizovat ve společně požadovaném rozsahu. Z tohoto důvodu nebudou prozatím dále usilovat o zamýšlenou strategickou alianci," uvedla Škoda v prohlášení.
Škoda Auto loni vyrobila 1,1 milionu vozů. Do roku 2025 chce produkci zdvojnásobit. Vedle Česka a Indie vyrábí své vozy v Číně, Rusku nebo severní Africe. Patří do koncernu Volkswagen, který loni vyrobil 10,3 milionu aut.
Tata Motors je největší indickou automobilkou. Její roční tržby se pohybují kolem 42 miliard dolarů. Tata mimo jiné proslula výrobou nejlevnějšího auta světa pod názvem Nano, které se ale do Evropy nakonec nedováželo. Tata je vlastníkem tradičních britských značek Land Rover a Jaguar.