Škoda v Mladé Boleslavi vyrobila už 15 milionů aut. Tím jubilejním je Enyaq
V roce 1905 z továrny pánů Laurina a Klementa v Mladé Boleslavi vyjel první automobil. Ve středočeském městě se auta vyrábějí i dnes, v tamním závodě Škody dokonce vznikl vůz s produkčním číslem 15.000.000.
Jubilejním vozem je elektrická Škoda Enyaq iV v metalickém odstínu stříbrná Arctic.
Počátky výroby automobilů v Mladé Boleslavi sahají až do dob firmy Laurin & Klement, z níž později vzešla společnost Škoda Auto. V roce 1905 se zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement rozhodli ukončit výrobu jízdních kol a věnovat se pouze produkci motocyklů a automobilů.
Historické tovární haly, z nichž vyjel jako první automobil model Voiturette Typ A (vyráběl se do roku 1907), dodnes stojí a již několik desítek let v nich sídlí Škoda Muzeum.
Hned naproti němu, na druhé straně silnice, se rozkládá hlavní výrobní závod současné škodovky, v němž zhruba 29.100 zaměstnanců produkuje vozy šesti modelových řad: Fabia, Scala, Octavia, Kamiq, Karoq a Enyaq.
Aktuálně podle automobilky asi 60 procent všech vozů značky Škoda, které jsou v provozu po celém světě, pochází ze závodu v Mladé Boleslavi.
Kromě automobilů vyrábí společnost ve středočeském městě i motory, manuální převodovky MQ 200 a MQ 100, nápravy nebo vysokonapěťové baterie pro plug-in hybridní modely několika koncernových značek.
Převážná část z oněch 15 milionů vozů vznikla v Mladé Boleslavi po začlenění do koncernu Volkswagen v roce 1991: od té doby se tu vyrobilo přes 10.700.000 automobilů.
Vedle hlavního výrobního závodu provozuje Škoda Auto i vlastní výrobní závody v Kvasinách a ve Vrchlabí, škodovky se však vyrábí také na Slovensku, na Ukrajině, v Číně, v Indii a v Rusku. Od roku 1905 automobilka na celém světě vyrobila více než 24.800.000 vozů. Letos bychom se tedy měli dočkat škodovky číslo 25.000.000.