Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda vyrobila prvních 100 tisíc vozů Yeti

Ondřej Láník
Diskuze (39)
V Kvasinách se dnes slavilo. Škoda vyrobila stotisící SUV.

Škoda dnes vyrobila 100 000. kompaktní SUV Yeti. Jubilejní vůz sjel z pásu v českém závodě v Kvasinách.

Mimo Kvasin se Yeti od poloviny roku 2010 vyrábí také v indickém Aurangabádu. Navíc se tento model v režimu SKD montuje v ruské Kaluze.

Jen v prvních čtyřech měsících tohoto roku vzrostly prodeje oproti roku uplynulému o 34 procent na 22.100 vozů. V roce 2010 dodala značka zákazníkům 52.600 vozů Yeti. Vůz lze pořídit v provedení 4x4 i s pohonem předních kol. Škoda Yeti existuje i ve verzi GreenLine.

Poprvé se jméno Škoda Yeti objevilo na autosalonu v Ženevě v březnu 2005. Tehdy však šlo jen o studii vytvořenou pod vedením tehdejšího šéfdesignera Škody Auto, Thomase Ingenlatha.

Na sériový vůz museli zájemci počkat dlouhé čtyři roky. K vidění byl Yeti poprvé na autosalonu v Ženevě, na jaře 2009. Výroba Yetiho začala 12.května 2009, první dodávky zákazníkům proběhly na začátku léta 2009.

Ondřej Láník
Diskuze (39)
3. 6. 2011 19:40
Re: jety
proto je "natvrdo" v uvozovkách ... protože diskutujeme o SUV, ne offroadech nebo traktorech ... jak jsem psal "natvrdo" u SUV = "sám si sepnou něco, co mě zaručí vždy pohon alespoň jednoho kola na každé nápravě a o zbytek se stará elektronika" ... přesně jsi to popsal, "SUV na suchou polní cestu", takže kategorie SUV se díky tomu opravdu posouvá jinam(což já nejsem ochotnej akceptovat) .. je to zbytečný, protože na "suchou polní cestu" cestu je tu kategorie crossover ... jenže ono je ted SUV modní, dobře se auta v téhle kategorii prodávájí, takže rozumím tomu, proč se yeti, sportage,ix35 atd. tlačí do kategorie SUV ...

P.S. na suchou polní cestu totiž stačí jakýkoliv auto, třeba Roomster, a asi se nenajde nikdo kdo by tvrdil, že je to SUV ...
3. 6. 2011 14:15
Re: jety
Viz. tvůj příspěvek v 7:20...SUV = sportovně užitkové auto vhodné do lehkého terénu ... takže předpokladem je pohon 4x4(s jakoukoliv možností "natvrdo" uzamknout nápravy),... to znamená, že to, proč dle tebe nemůže být Yeti zařazen jako SUV nesplňují další, kteří již dle tebe ale SUV jsou.
Se čtyřkolkami toho mám vyzkoušeno celkem dost a vzhledem k tomu, kam nyní směřuje celá kategorie SUV, tzn. běžné rodinné přibližovadlo bez ambice (ze strany majitele) zkoušet jakýkoliv větší terén než suchou polní cestu se zrovna Yetiho jako SUV označit nebojím.
3. 6. 2011 13:22
Re: jety
to jsem neřekl ... pouze to znamená, že budu mít na každe nápravě poháněno min jedno kolo(což je pro potřebuSUV absolutně dostačující).. o další rozdělení se samozřejmě postará elektronika ... nicméně rozdíl je znatelný ... stačí v zimě 20čísel nováho sněhu, parkoviště u hypermarketu a vyzkoušet ...
3. 6. 2011 13:03
Re: jety
No právě, na mezinápravě nemá ani samosvor, natož "špéru". Analogicky ostatní. Pokud připojíš další nápravu (na 4x4), neznamená to, že je rozdělování momentu uzamčeno.
3. 6. 2011 11:51
Re: jety
RAV4 a x-trail analogicky, forester je něco jinýho, to je pernamentní 4x4 s možností zapnout redukci ... pohledej na netu, jak fachčí AWD od subaru ...