Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Yeti: 500.000 kusů z Kvasin

David Bureš
Diskuze (6)
Vedle Kvasin sjíždí Škoda Yeti také z výrobních linek v Číně a Rusku. Automobil se montuje též v Kazachstánu, na Ukrajině a v Indii.

Po šesti letech ve výrobě slaví Škoda Yeti významné jubileum. Z montážní linky v Kvasinách sjelo už 500.000 exemplářů tohoto kompaktního SUV. Yeti je v současnosti jediným SUV mladoboleslavské značky, Škoda to ale chystá změnit.

Jubilejním automobilem se stalo Yeti v edici Monte Carlo lakované červeným odstínem Corrida. Tato speciální verze láká na sportovnější výraz. Ten je zdůrazněn černě lakovanými detaily karoserie, jako je maska chladiče, prahy nebo kryty vnějších zpětných zrcátek.

Sportovně střižená edice vychází z „městské“ verze Yetiho. Vedle ní je k dispozici ještě terénně pojaté Yeti Outdoor, které nabídku obohatilo po modernizaci modelu v roce 2013. Outdoor se liší nárazníky upravenými pro jízdu mimo zpevněné cesty.

Škoda Yeti vedle Kvasin vzniká též v Číně a v Rusku. V nejlidnatější zemi světa se Yeti vyrábí lokálně u partnerské společnosti Shanghai Volkswagen v prodloužené verzi, určené speciálně pro tamější trh. V Rusku se toto kompaktní SUV montuje ve spolupráci s ruskou automobilkou GAZ Group v závodě v Nižním Novgorodu. Montáž Yetiho probíhá též na Ukrajině (u firmy Eurocar), v Kazachstánu (Azia Avto) a v Indii (Škoda India).

Kvasinský závod je aktuálně výrazně modernizován a rozšiřován, do úprav automobilka investuje na sedm miliard korun. Továrna díky tomu bude moci vyrábět až 280.000 aut ročně. Loni zde mimochodem vzniklo 166.200 aut.

Dnes se po boku Yetiho v Kvasinách vyrábí model Superb, letos tu skončila výroba Roomsteru. Od příštího roku zde bude vznikat i nové SUV značky Seat, následovat by mělo SUV větší než Yeti. Škoda chce v následujících letech nabízet minimálně tři SUV, Yeti a sedmimístný model by mělo doplnit ještě malé SUV.

David Bureš
Diskuze (6)
3. 11. 2015 17:01
zname
Ako kazda rodina v meste kazdy sam v aute si vyvaza zadek
30. 10. 2015 22:44
Re: Problémem je kufr!
Ano, to má naprosto "konkrétní obsah" - typické transportní potřeby české rodiny - rodiče + 2 děti :-) Znám velice dobře z vlastní zkušenosti! ;-)
Avatar - Jenik3
30. 10. 2015 20:29
Re: Problémem je kufr!
To rodinne pouziti ma nejaky konkretni obsah nebo se tim myslim vozeni vzduchu v zavazadlovem prostoru?
Avatar - 3_diamanty
30. 10. 2015 10:52
Re: Yeti
a stvorkolku aj v kombinacii s tym 92kw 1,4 tsi .... ktoru tiguan ma.....

kadopadne na to ako yetina vyzera ( interier aj podvozok su este z O2 ) je to megauspech.... nastupca je uz potrebny ako sol... yetina po facelifte uz navyse aj vizualne hodne zostarla a posobi akosi uz nudne a fadne... ...
30. 10. 2015 10:36
Problémem je kufr!
To si nemyslím, pokud jsou zadní sedačky posunuté zcela vzad, místa na nohy je tam dost. Hlavní problém (alespoň pro Čechy) se velmi krátký zadek, ze kterého vyplývá nedostatečný kufr. Zejména v případě, že má Yeti rezervu, je jeho objem pro rodinné použití prostě nedostatečný... ;-\