Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodě Auto se zatím daří minimalizovat riziko výpadků dodávek kvůli invazi

ČTK ČTK 17. 3. 2022 • 10:43
38
5
Zobrazit náhledy (38)
Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine

Logistice společnosti Škoda Auto se zatím daří minimalizovat riziko výpadků dodávek dílů kvůli ruské invazi na Ukrajinu.

I tak ale dále hrozí přerušení výroby nebo výroba nekompletních vozů. ČTK to dnes sdělila mluvčí Škoda Auto Gabriela Slabihoudková. Škoda před týdnem uvedla, že hrozí zastavení výroby modelů Scala a Kamiq.

"V důsledku přerušení dodávek kabelových svazků z Ukrajiny jsme zastavili výrobu modelu Enyaq iV. Naši odborníci usilovně pracují na hledání dostupných alternativ a na obnově dodávek. U ostatních modelů mohou výpadky dodávek krátkodobě způsobovat výrobu nekompletních vozů nebo přerušení výroby, zatím se však logistice toto riziko daří minimalizovat," uvedla Slabihoudková.

Video se připravuje ...

Také hrozící přerušení výroby modelu Scala a Kamiq souvisí s výpadkem dodávek dílů z Ukrajiny. Loni automobilka vyrobila 48.200 vozů Scala a 120.700 vozů Kamiq. Zároveň dodala zákazníkům 44.700 elektromobilů Enyaq.

"Jedním ze scénářů je případná realokace postiženého ukrajinského dodavatele do ČR," řekl ČTK již dříve vedoucí komunikace Škoda Auto Tomáš Kotera. To by podle něj v praxi znamenalo přestěhovat z Ukrajiny technologii i zaměstnance, kteří svazky vyrábějí. U nich by bylo potřeba zajistit pracovní povolení a další formality, včetně ubytování jejich rodin v České republice.

Ruská vojenská invaze na Ukrajinu dolehla na 13 dodavatelů Škody. Kvůli chybějícím svazkům automobilka musela v tuzemsku zastavit výrobu elektromobilu Enyaq, u kterého letos předpokládala produkci přes 80.000 vozů. Během roku jej měla doplnit karosářská verze Coupé.

Na Enyaq už dostala automobilka od představení vozu přes 115.000 objednávek. Auto se vyrábí na stejné lince jako Octavia, její produkci ale brzdí chybějící výplně dveří po požáru dodavatelské firmy v Mladé Boleslavi.

Stejně jako celý koncern Volkswagen, jehož je Škoda součástí, mladoboleslavská automobilka kvůli invazi ruských vojsk na Ukrajinu oznámila pozastavení všech aktivit v Rusku. Týká se to i výroby v tamních dvou závodech v Kaluze a Nižném Novgorodu.

Doporučujeme

Témata
Avatar - rohYpnol
17. 3. 2022 17:23
Pokud
Pokud místo UK dodávají svazky z Rumunska a bude to stejná (ne)kvalita jako u Superbu 2, tak to bude opravdová pecka...
Aktivity v Rusku by neměli pozastavit, ale měli by je ukončit a rovnou odepsat jako ztráty. A na ztrátách by se měli podepsat akcionáři. Bohužel to opět zaplatí jen zákazník...
No, musím uznat že jsem čím dál víc rád zato, že tu máme Korejce v Nošovicích. Kdyby český autoprumysl měl stát jen na těch diletantských eurohujerech z NDR, tak jsme v úplné kaši :-!
Avatar - MS-sport
17. 3. 2022 15:37
Prostě naši EUfurianti:-)
to je komedie :-! :-! :yes:
17. 3. 2022 11:38
Re: to(hle) ale NENÍ PRAVDA
Bude horšie alebo nebude...
Na tebe sa to podpísalo statočne.