Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodovce za první čtvrtletí vzrostly tržby, zisk ale klesl

Diskuze (2)

Provozní zisk české automobilky Škoda Auto klesl v prvním čtvrtletí o 6,2 procenta na 410 milionů eur (10,5 miliardy Kč). Důvodem je nepříznivý vývoj směnných kurzů a vyšší náklady.

Tržby stouply o 8,2 procenta na 4,9 miliardy eur (125,6 miliardy Kč). Vyplývá to z prohlášení, které zveřejnila mateřská firma Volkswagen.

Škoda Auto již dříve uvedla, že dodala v prvním čtvrtletí zákazníkům 307.600 aut, což znamená meziroční pokles o 2,9 procenta. Prodeje ovlivnil pokles celkového trhu v Číně.

"I přes náročné tržní prostředí plné výzev jsme v prvním čtvrtletí roku 2019 dosáhli solidního výsledku. Mírný pokles provozního výsledku je především důsledkem negativních efektů směnných kurzů a vyšších výdajů na nové produkty a technologie budoucnosti," řekl člen představenstva Škoda Auto Klaus-Dieter Schürmann.

Volkswagen dodal, že vysoká byla poptávka zvláště po modelech Karoq a Kodiaq. Škoda v současnosti nabízí devět modelových řad automobilů. V roce 2018 dodala zákazníkům celosvětově více než 1,25 milionu vozů. Do roku 2025 chce ročně prodávat dva miliony aut.

Podle ekonoma Lukáše Kovandy je důvodem poklesu dodávek počtu vozů v prvním čtvrtletí letošního roku především pokles poptávky v Číně. "Druhá nejsilnější ekonomika světa zápolí s vlastním zpomalením, které vyhrotila obchodní válka s USA, probíhající v uplynulém více než roce. Mladoboleslavské automobilce ale nepomohla ani situace na domácím trhu," řekl Kovanda.

Podle něj patří Česká republika společně s Finskem, Švédskem a Nizozemskem k těm zemím EU, kde se letos v prvním čtvrtletí nejcitelněji propadal počet registrací nových osobních automobilů. "Nadějí pro českou automobilku je však vývoj v poslední době. Situace v čínské ekonomice a v německém průmyslu totiž vykazuje známky stabilizace," dodal ekonom.

Mateřský koncern Volkswagen oznámil, že jeho provozní zisk klesl v prvním čtvrtletí o pět procent na 3,9 miliardy eur (100 miliard Kč). Mohl za to slabší prodej a vyšší náklady. Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Kromě Volkswagenu a Škody mezi ně patří Audi, Seat, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, značky nákladních aut MAN a Scania a rovněž užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.

Diskuze (2)

Doporučujeme