Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodovce za první čtvrtletí vzrostly tržby, zisk ale klesl

Škoda Vision iV
Škoda Vision iV
Škoda Vision iV
Škoda Vision iV
31 Fotogalerie
Diskuze (2)

Provozní zisk české automobilky Škoda Auto klesl v prvním čtvrtletí o 6,2 procenta na 410 milionů eur (10,5 miliardy Kč). Důvodem je nepříznivý vývoj směnných kurzů a vyšší náklady.

Tržby stouply o 8,2 procenta na 4,9 miliardy eur (125,6 miliardy Kč). Vyplývá to z prohlášení, které zveřejnila mateřská firma Volkswagen.

Škoda Auto již dříve uvedla, že dodala v prvním čtvrtletí zákazníkům 307.600 aut, což znamená meziroční pokles o 2,9 procenta. Prodeje ovlivnil pokles celkového trhu v Číně.

"I přes náročné tržní prostředí plné výzev jsme v prvním čtvrtletí roku 2019 dosáhli solidního výsledku. Mírný pokles provozního výsledku je především důsledkem negativních efektů směnných kurzů a vyšších výdajů na nové produkty a technologie budoucnosti," řekl člen představenstva Škoda Auto Klaus-Dieter Schürmann.

Volkswagen dodal, že vysoká byla poptávka zvláště po modelech Karoq a Kodiaq. Škoda v současnosti nabízí devět modelových řad automobilů. V roce 2018 dodala zákazníkům celosvětově více než 1,25 milionu vozů. Do roku 2025 chce ročně prodávat dva miliony aut.

Podle ekonoma Lukáše Kovandy je důvodem poklesu dodávek počtu vozů v prvním čtvrtletí letošního roku především pokles poptávky v Číně. "Druhá nejsilnější ekonomika světa zápolí s vlastním zpomalením, které vyhrotila obchodní válka s USA, probíhající v uplynulém více než roce. Mladoboleslavské automobilce ale nepomohla ani situace na domácím trhu," řekl Kovanda.

Podle něj patří Česká republika společně s Finskem, Švédskem a Nizozemskem k těm zemím EU, kde se letos v prvním čtvrtletí nejcitelněji propadal počet registrací nových osobních automobilů. "Nadějí pro českou automobilku je však vývoj v poslední době. Situace v čínské ekonomice a v německém průmyslu totiž vykazuje známky stabilizace," dodal ekonom.

Mateřský koncern Volkswagen oznámil, že jeho provozní zisk klesl v prvním čtvrtletí o pět procent na 3,9 miliardy eur (100 miliard Kč). Mohl za to slabší prodej a vyšší náklady. Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Kromě Volkswagenu a Škody mezi ně patří Audi, Seat, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, značky nákladních aut MAN a Scania a rovněž užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.

Vstoupit do diskuze (2)