Odbyt značek VW, Audi a Porsche klesá. Může za to Čína, mimo jiné
Odbyt hlavní značky VW z německého automobilového koncernu Volkswagen se v prvním čtvrtletí meziročně snížil o 4,5 procenta na 1,456 milionu vozů, a to zejména kvůli slabší poptávce v Číně.
Pokles zaznamenaly rovněž luxusní značky Audi a Porsche. Vyplývá to z dnešních údajů koncernu.
Podnik nicméně upozornil, že pokles odbytu značky VW byl mírnější než propad celého automobilového trhu, což vedlo k růstu jejího globálního tržního podílu. "Podle očekávání je rok 2019 zatím charakterizován geopolitickou nejistotou. Vedli jsme si na tomto trhu dobře a zaznamenali mírné nárůsty tržních podílů v prvním čtvrtletí," uvedl šéf prodeje značky VW Jürgen Stackmann.
Odbyt značky Audi v prvním čtvrtletí klesl o 3,6 procenta na 447.250 vozů a odbyt značky Porsche se snížil dokonce o 12 procent na 55.700 vozů. "Začátek roku 2019 byl pro nás i pro celý automobilový průmysl obtížný," uvedl člen představenstva společnosti Porsche Detlev von Platen, který je zodpovědný za prodej a marketing.
Pokles prodeje v prvním čtvrtletí zaznamenala rovněž luxusní značka Mercedes-Benz z konkurenčního koncernu Daimler. Té podle dnešní zprávy klesl odbyt o 5,6 procenta na 560.873 vozů.
Součástí koncernu Volkswagen je rovněž mladoboleslavská Škoda Auto, mezi jeho další značky patří Seat, Bentley či Lamborghini. Údaje o souhrnném prodeji všech koncernových značek za první čtvrtletí zatím skupina Volkswagen nezveřejnila.