Škodovky nově komunikují s umělou inteligencí Amazonu. Co všechno umí?
Škoda Connect se rozděluje do tří hlavních služeb: Tísňové volání, Infotainment Online a konečně Care Connect. Součástí poslední jmenované položky je nově možnost komunikace se zařízením Amazon Echo, respektive virtuální asistentkou jménem Alexa.
Pravda, pomocník zatím slaví úspěchy hlavně ve světě (i druhá generace zařízení umí komunikovat jen v angličtině a němčině), ale k dispozici je za rozumný peníz i na několika tuzemských e-shopech. Ať už sáhnete po první či druhé generaci, Alexa vám bude vždy k dispozici.
O automobilu zvládá podávat informace v reálném čase, stačí dát zařízení jeden z hlasových pokynů. Na začátku jich lze využít dvanáct, Alexa vám odpoví třeba na to, jestli jste vůz zamkli, zdali nesvítí světla, ale prozradí i dojezd s aktuálním stavem palivové nádrže. Mladoboleslavská automobilka navíc avizuje, že schopnosti komunikace brzy rozšíří o další služby.
Službu Škoda Connect aktuálně naleznete v modelech Fabia, Rapid, Octavia, Karoq, Superb a Kodiaq. Pokud nechcete investovat do zařízení Amazonu (u nás jej seženete od patnácti stovek), můžete si tytéž informace nechat zobrazit přímo v mobilní aplikaci. Komunikaci s Alexou neumí jen Škodovka, ale i vozy Seat či Volkswagen, kromě koncernu mají stejné schopnosti i automobily Ford či Tesla.