Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Skryté zabezpečení Igla: Ruská finta umí velké věci!

Petr Slováček Petr Slováček 4. 4. 2020 • 23:49
29
8
Zobrazit náhledy (29)
Skryté zabezpečení Igla Skryté zabezpečení Igla Skryté zabezpečení Igla Napájecí ani jiné kabely se nepřerušují, ale pouze se připojí kabeláž igly. Technik tudíž v autě nečiní žádný nevratný zásah. Skryté zabezpečení Igla Skryté zabezpečení Igla Skryté zabezpečení Igla Skryté zabezpečení Igla Skryté zabezpečení Igla Po zaizolování páskou se nedá imobilizér najít, ani pokud tušíte, že by tam někde měl být Skryté zabezpečení Igla Zařízení už je sice nainstalováno, ale teď přichází na řadu jeho aktivace v konkrétním autě. Technik zkouší tlačítka ve voze, s nimiž se igla dorozumí. Skryté zabezpečení Igla Skryté zabezpečení Igla Skryté zabezpečení Igla Nakonec technik vysvětlí majiteli obsluhu zařízení, v našem případě se deaktivuje sekvencí tlačítkem nebo čipem. Pokud bychom v budoucnu tápali, funguje nepřetržitá pomoc na telefonu. Skryté zabezpečení Igla Skryté zabezpečení Igla Skryté zabezpečení Igla Pro případ úplné deaktivace systému dostane majitel kartičku s tajným kódem, jenž se zadává pomocí stisku pedálů brzdy a plynu Skryté zabezpečení Igla Příjemným bonusem imobilizéru je natrvalo vypnutý stop-start, který lze kdykoliv zase spustit tlačítkem Skryté zabezpečení Igla Skryté zabezpečení Igla

Ruské zabezpečení Igla nenajde ani nejpečlivější zloděj a umí toho mnohem víc než jen ochránit auto proti krádeži. Zkoušíme ho v našem redakčním voze.

Existuje celá řada zabezpečení vozidel od mechanických po elektronická. Poslední zoufalou možností je pouhé nalepení upozornění, že auto je zabezpečeno. Ale ruské zařízení Igla na to jde úplně jinak – jeho majitel do světa nehlásá, že má vůz nějak nadstandardně chráněný. Nepíše to nálepka na skle, nebliká žádná dioda u zámku dveří, ani to neprozrazuje okem viditelný zámek řazení.

Samotné zařízení je titěrné o délce sotva pár centimetrů. Díky tomu se dokáže schovat kamkoliv do tovární elektroinstalace vozu, a dokonce hovoří jeho jazykem. „Nikde ani nestříháme žádné dráty a nenatahujeme další vodiče ke startéru. Instalace je zcela skrytá a nezjistitelná i v autorizovaném servisu!“ říká technik brněnské společnosti Author Alarm Jiří Hykl s tím, že imobilizér funguje na principu digitální blokace řídicí jednotky auta. Pokud imobilizér majitel po příchodu do vozu nedeaktivuje, nedává o sobě zařízení nijak vědět – startér točí a motor nenastartuje. Zloděj zmatkuje a prchá.

Igla je napojena na sběrnici CAN BUS. Z toho vyplývá, že u některých vozidel dokáže i doplňkové funkce navíc – například natrvalo vypnout systém stop-start, pokud vám nevyhovuje. To se nám moc líbí. A umí dokonce na principu krátkého otevření dveří poznat, pokud vás na semaforech někdo vytáhne z auta a bude chtít ujet (takzvaný Anti Hi-Jack alias oblíbené hobby v Rusku). „V takovém případě zvládne auto rozblikat, rozhoukat a po třech stech metrů bezpečně zastavit,“ vysvětluje technik Jiří Hykl s tím, že se funkce hodí lidem každodenně vystupujícím z nastartovaného auta zavřít bránu. Když jim poprvé zloději ujedou, hned chtějí do dalšího vozu tento chytrý imobilizér.

Přístroj nás tak zaujal, že jsme si ho nechali zamontovat do dlouhodobě testovaného vozu Seat Tarraco 2.0 TDI. Nedá se najít, ani pokud tušíte jeho umístění. A kdybychom vám to teď nevyzradili, nebudou o něm vědět ani v autorizované dílně při servisních zásazích. Imobilizér se dá totiž jednoduchou sekvencí pedálů vyřadit z provozu – ano, obsluhuje se opravdu pomocí originálních ovladačů v autě a jejich kombinaci zná pouze majitel! To je jeho kouzlo. Stačí po příchodu třeba třikrát zatáhnout za tlačítko ovládání oken a můžete nastartovat. I kdyby nám zloděj ukradl klíče od auta na plovárně nebo v šatně fitcentra (v případě většiny redaktorů spíš cukrárny), nikam autem neodjede.

My jsme si kvůli zapomnětlivosti některých členů redakce raději vybrali model, který lze deaktivovat navíc čipem, jenž stačí mít při příchodu do vozu kdekoliv u sebe. Už vidíme, jak si po telefonu vysvětlujeme navolenou startovací frekvenci čudlíků…

Náš model stojí 11.000 Kč včetně DPH a montáže. I základní typ za deset tisíc se dá ovládat mobilem. A pokud si připlatíte ještě tisícovku na 12.000 Kč, dostanete kombinovaný systém obsluhovatelný mobilem, čipem nebo stiskem tlačítek.

Zatím se s iglou sžíváme a doufáme, že nikdy nebude potřeba jejích služeb. Ale užíváme si vypnutého stop-startu, který v reálu beztak palivo nešetří a opotřebovává akumulátor i startér. Komu se to nelíbí, může ho jednoduše zase aktivovat originálním spínačem ve voze.

Sofistikovaný systém má bohužel z principu i jednu nevýhodu – nedá se totiž namontovat do aut starších víc než nějakých šest až osm let, protože se nedomluví s jejich letitými typy datových sběrnic. Ale na drtivou většinu moderních vozů mají technici (po republice je už devět montážních míst) potřebný software. Včetně značek Bentley nebo Ferrari. V případě koupě ojetiny je to levnější než měnit originální zámky a klíče. I kdyby vám je původní majitel „zapomněl“ předat při koupi, nestačí mu k nastartování. 

Plusy

  • Nenápadná instalace nezjistitelná ani v servisu
  • Neruší záruku na auto, protože se nikde nestříhají dráty
  • Umí funkce navíc, jako je vypnutí stop-startu

Minusy

  • Nelze instalovat do starších aut
  • Omezený počet montážních partnerů

Více informací včetně kontaktů na montážní místa najdete na www.igla.cz

Časopis Svět motorů si můžete objednat na ikiosek.cz.

Související články

Témata
Avatar - Cuba66
6. 4. 2020 12:41
Re: Ta krabice má takovou...
A protože je to ruský, tak to buďto vydrží věky, nebo se to za půl roku posere zrovna když budete na dovolený třeba ve Francii. A protože nikdo netuší, kde je ten klumpr namontovanej, pojedete domů na odtahovce :-)
Podle mýho stačí, kupovat si auta, který se nekradou, ukradli snad někomu Multiplu na kšeft? :D
4. 4. 2020 19:10
Re: predpokladam
Samozrejme som nemal na mysli klasicku odtahovku. Kdesi na nete som videl video ako chlapikovi takto ukradli auto (nahrala to kamera ktoru mal namontovanu na dome a nasmerovanu na svoje auto). Netrvalo to zdaleka ani tych 10 sekund, lebo ta "odtahovka" sa rozbehla prec, sotva zdvihli predne kolesa kradnuteho auta (pohybove cidlo vtedy uz spustilo alarm). Auto vytahovali na plosinu uz za jazdy, a podstatne rychlejsie. Ze pritom mozu nieco poskodit ich netrapilo. Navyse ta nadstavba tiez nebola otvorena plosina, ale uzavreta "krabica", v ktorej potom auto zmizlo...
Avatar - 3_diamanty
4. 4. 2020 18:44
Re: predpokladam
kym odtahovka fyzicky vytiahne navijakom ine auto na plosinu tak to nieco trva... len pre ukazku si pozri niekde na nete co to cele obnasa ... to fakt nie je 10 sekund ani nahodou
4. 4. 2020 18:20
Re: predpokladam
"Profesionalny" zlodej nebude ani skusat startovat. Pride s odtahovkou, zapne gsm/gps rusicky, vytiahne auto na plosinu navijakom, a odpali prec. Desat sekund, viac na to nepotrebuje. Majitelovi zapipa mobil ze jeho auto "zmizlo", ak sa rychlo vykloni z okna mozno este uvidi koncove svetla tej "odtahovky", ale so svojim autom sa uz moze rozlucit.

Potom niekde v garazi maju cas hladat, ake je tam zabezpecenie. Ale aj to len vtedy, ak chcu predat cele auto. Castejsie sa vraj kradne na nahradne diely, takze auto aj tak rozoberu, a dake imobilizery ich teda netrapia...
Avatar - Uživatel_5347713
4. 4. 2020 18:03
Má to hodnotu 200 kč
v podstatě relátko které rozepne jeden obvod. Za ty peníze to NAPROSTO nic neumí. Rusové mají i jiný, význemně lepší system za stejné peníze. Pandora Alarm.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku