Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Slovensko je prý ve hře o nový závod automobilky BMW

redakce AUTO.CZ
Diskuze (22)
Německá automobilka BMW zkoumá možnosti výstavby nového závodu na Slovensku. Konkurentem Slovenska má být Mexiko.

O zájmu automobilky informovala televize Markíza. Podle slovenského ministra práce Jána Richtera jsou jednání s automobilkou v počáteční fázi. Konkurentem Slovenska o investici BMW je prý Mexiko.

Automobilový průmysl je jedním z tahounů exportně orientované slovenské ekonomiky. V zemi mají své továrny Volkswagen, Kia Motors a PSA Peugeot Citroën, které loni vyrobily téměř 640.000 aut. Země se tak v této kategorii dostala v přepočtu na obyvatele na světovou špičku, letos by se výroba aut na Slovensku měla znovu zvýšit.

BMW by svůj nový závod podle médií mohla umístit do průmyslového parku Kechnec na východním Slovensku, kde je vysoká nezaměstnanost. Nynější továrny tří automobilek jsou postaveny na západě a severu země, kde podniká také většina jejich dodavatelů.

Ke koncentraci firem do těchto regionů podle dřívějšího vyjádření sdružení automobilového průmyslu přispívá i chybějící dálniční spojení mezi západní a východní částí Slovenska. To se podle odhadů současné vlády nepodaří dokončit ani do roku 2017.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (22)
8. 10. 2012 11:37
EURO tahne investice
Je videt ze v dlouhodobem horizontu se prijeti EURO meny Slovensku vyplaci. Nemuseji alespon resit kurzove, coz urcite hraje velkou roli....
2. 5. 2012 17:18
Definitívne
Tak je to definitívne potvrdené.
BMW v Kechneci NIČ stavať nebude.
Potvrdil to riaditeľ BMW.

Bohužiaľ nám východniarom lepšie časy nie sú súdené. :'-(
2. 5. 2012 03:17
Re: Podla mna sem daju BMW 3 GT, uz ste to videli? :-)))
Jak uz tu nekdo psal, k vyvoji se lze dostat jen pres vyrobu, ne naopak, prestoze ve stredni Evrope je na co navazovat. S tou jednostrannou orientaci je to do urcite miry take pravda, ale je obtizne IMHO jit jinou cestou nez zahranicnich investic. Automobilka neni tak spatna, preci jen postavit tovarnu na auta je pomerne slozite a nakladne, tj. firma si dvakrat rozmysli, nez neco zavre. Nicmene z dlouhodobeho hlediska je Evropa malo perspektivni a nasyceny trh, auta jsou velka a tezka, jejich preprava a preprava komponent pro jejich vyrobu v ekonomicke rozvaze hraje vetsi roli, nez treba pri vyrobe monitoru. Muj celkovy dojem z teto zpravy je takovy: BMW chce postavit novou tovarnu. Uz vi kde, ale aby melo lepsi vyjednavaci pozici, oslovi vice zajemcu, kteri se zacnou predhanet v pobidkach. Nedavne politicke zmeny jim zde hraji do karet, navic BMW jevi ochotu jit do regionu s dlouhodobe vysokou nezamestnanosti. Co vic by si mohla jakakoliv vlada prat, ze?
Rust ekonomiky zalozeny na domacim vyvoji a produkci financovany domacim kapitalem je beh na dlouhou trat, avsak uz se to na mnoha mistech podarilo. Vyzaduje to velke investice do vzdelani a vyzkumu, ktere se vrati tak nejdriv za dvacet let. Neznam politika, ktery by mel na zreteli neco jineho, nez pristi volby a investovat do neceho na prvni pohled tak nepotrebneho je zejmena v nasi spolecnosti sebevrazedne. Dlouhodobe vize a ideje (ano i idealy a idealiste) jsou spise tecem posmechu, vzdyt preci dulezite je rychle a co nejsnaze vydelat, nejlepe drobnym podvodem, protoze tak to preci ti "chytri" delaji.
1. 5. 2012 00:15
Re: Podla mna sem daju BMW 3 GT, uz ste to videli? :-)))
v case krizy nie su vyhliadky na rast v skoro ziadnom segmente, takze ono to je za jedno.
30. 4. 2012 23:13
Re: to bude nejaká blbost...
ked prisiel PSA do TT, domaci to vedeli skor...ceny bytov rapídne stupli a dost sa aj odpredavalo...francuzom...to bol 1vý signál.