Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Smart for-us: Koncept elektrického mikro-pick-upu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Smart se snaží přiblížit vkusu severoamerických zákazníků. Pro Detroit připravil koncept malého pick-upu, který jim má kápnout do noty.

Nejnovější koncept značky Smart dostal název for-us, což může znamenat pro nás, ale také pro Spojené státy. Angličtináři by možná trochu zaplakali, neboť to není úplně gramaticky správně, ale nabízí se i tento výklad. Smart navíc trvá na přepisu s malými písmeny. Dost lingvistiky, pojďme se podívat, co novinka nabízí.

For-us je, jak současná doba velí, elektromobilem. Je tedy poháněn elektromotorem o výkonu 55 kW (75 k). Pohonná jednotka poskytuje točivý moment až 130 Nm. Lithium-iontové baterie mají kapacitu 17,6 kWh, díky palubní dokovací stanici se permanentně dobíjejí. Vůz je schopen vyvinout největší rychlost 120 km/h.

Podvozek má rozvor 2480 mm, zhruba tolik měřila první generace Smartu City/ForTwo.

Smart for-us je 3547 mm dlouhý, 1506 mm široký a značných 1701 mm vysoký. Zaujmou velmi krátké převisy karoserie.

Design konceptu se povedl, takže sympatické autíčko vyvolává dojem, že je odhodlané vrhnout se do nejbližšího terénu, i když jeho hlavní doménou mají být městské ulice. Automobilka ovšem dodává, že v pozdější fázi vývoje může mít for-us pohon všech čtyř kol díky dvojici elektromotorů v předních kolech.

Karoserie dostala bílý perleťový lak v kombinaci s leštěným hliníkem. Hlavní světlomety i koncové svítilny zaujmou svým kosočtvercovým tvarem, samozřejmostí je použití světelných diod pro denní svícení. Zajímavým prvkem jsou malé úložné prostory umístěné pod kryty ve středu koncových svítilen. Nad bezpečností dvojice pasažérů bdí mohutný ochranný oblouk za jejich hlavami.

Ložná plocha pick-upu, stojícího na 18palcových kolech s off-roadovými pneumatikami o rozměrech 235/55 R 18, se může po sklopení zadní čela prodloužit o 280 mm na rovných 900 mm a poskytnout prostor například pro dvě kola. Uprostřed ložné plochy je umístěna dokovací stanice pro dobíjení elektrokol. Sklápění zadní čela i posun podlahy samozřejmě zajišťují elektromotory.

Klasická zpětná zrcátka u této studie nehledejme, nahradil je smartphone s integrovanou kamerou umístěný v horní části přístrojové desky. Skořepinové sedačky jsou pokryty měkkou žlutou tkaninou. Palubní přístroje jsou ovládány dotykově.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)