Smart fortwo cdi: Více newtonmetrů pro nejmenší diesel na trhu
Smart fortwo je malý a v kombinaci s dieselovým motorem také velmi úsporný automobil. Kombinovaná spotřeba 3,4 l/100 km znamená, že vypustí jen 88 g CO2 na 1 km, což je nejlepší hodnota na trhu. O tento primát Smart nepřijde ani po chystaném posílení motoru. I přes relativně vysoký nárůst výkonu a točivého momentu zůstane normovaná spotřeba bez změny.
Výkon 0,8litrového tříválce vzroste z 33 na 40 kW, tedy o celých 21 %. Navýšení maxima točivého momentu o 20 na 130 Nm znamená posílení o 18 %. Lepší parametry motoru se znatelně projeví ve zrychlení – akcelerace na 100 km/h potrvá 40kW Smartu cdi 16,8 s, tedy o 2 sekundy kratší dobu než dosud.
Vyššího výkonu u Smartu dosáhli úpravou povrchu pístů, upraveným nastavením vstřikování a vyšším tlakem paliva. Nárůst točivého momentu umožnil prodloužit vyšší převody – konkrétně čtvrtý o 10 % a pátý o 11 %, u automatizované převodovky také došlo ke změně řazení. Modernizovaný dieselový Smart řadí dříve a při stejné rychlosti má jeho motor méně otáček, pozitivním efektem je tedy nižší skutečná spotřeba při běžném stylu jízdy.
Samozřejmostí je u úsporného dieselu instalace filtru pevných částic a splnění limitů normy Euro 5. Této normě v modelovém roce 2010 vyhoví všechny Smarty, včetně nejvýkonnější verze Brabus.