Smrt čínského dítěte využily Buick a Hyundai ke své propagaci
Automobilka Hyundai a jeden z čínských prodejců vozů značky Buick zveřejnili na čínské sociální síti Weibo statusy odkazující na nedávný incident uneseného a zabitého malého dítěte.
Oba statusy na sociální síti podobné Twitteru odkazovaly na smrt malého kojence. Jeho otec zastavil se svojí Toyotou RAV4 před obchodem ve městě Čchang-čchun, kam šel nakupovat. Vozidlo však bylo i s malým dítětem uvnitř ukradeno. Zloděj auta se později sám přihlásil na policii a přiznal se, že dítě uškrtil a zakopal.
Již den po tomto incidentu jeden z prodejců vozů Buick na svém profilu na síti Weibo napsal: „Při koupi automobilu je zcela v pořádku si vybrat značku s lepší technikou. Buicky od Tianhe disponují systémem OnStar GPS, který může v kterémkoli okamžiku zjistit polohu odcizeného vozidla a automaticky ji ohlásit na policii. Uvolněte se, a pokud se chystáte koupit auto, proč si nevybrat zcela bezpečný Buick!“
Status automobilky Hyundai připomínal bezpečnostní prvky modelu Santa Fe a rovněž odkazoval na aféru s uneseným dítětem.
Jihokorejská automobilka k tomu říká, že příspěvek napsal člověk, který není zaměstnancem Hyundai. Do budoucna chce tento výrobce správu svých účtů na sociálních sítích více hlídat.
To prodejce Buicků se omluvil za nevhodný status. Sám koncern General Motors, do něhož Buick spadá, tvrdí, že celou situaci sleduje.
Podobné problémy mělo dříve také Audi. To před půl rokem přinutilo jednoho z prodejců stáhnout plakát vyzývající k vraždění Japonců. Tento incident proběhl v době velké protijaponské kampaně během největší přestřelky mezi Čínou a Japonskem o souostroví Senkaku.